خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد عنوان کرد

اعتماد به دستگاه قضا، یکی از شاخص‌های توسعه قضایی/اشتغالزایی برای ۱۰ هزار جوان

همدان-دادستان‌کل کشور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه قضایی اعتماد به دستگاه قضا است، گفت: امسال توانستیم برای ۱۰ هزار جوان ایجاد شغل و آنها را جذب کنیم و در این فرآیند ۱۲۰۰ قاضی هم جذب شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۸۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
اعتماد به دستگاه قضا، یکی از شاخص‌های توسعه قضایی/اشتغالزایی برای ۱۰ هزار جوان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی‌آزاد در آیین تکریم و معارفه دادستان همدان، اظهار کرد: ما در دادستانی ویژه به موضوع قانون جوانی جمعیت ورود کردیم، متأسفانه طبق آمارها سالانه ۲۰ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و مهمترین علت آن عدم توجه رانندگان به رانندگی است در این زمینه باید مسئولان به ویژه در ایام نوروز جاده‌ها را کنترل کنند تا شاهد جان‌باختن تعداد زیادی از هموطنان در این ایام نباشیم.

وی با بیان اینکه حفظ نیروی انسانی یکی از ارکان مهم در نظام اسلامی است و باید با اقدام غیرقانونی و غیرشرعی سقط جنین در کشور مقابله شود، اظهار کرد: متأسفانه این اقدام در برخی شهرها به صورت سازمان‌یافته انجام می‌شد و مراکزی هم کشف شده است.

دادستان‌کل کشور افزود: دادستان باید فردی سیاسی باشد، سیاسی بودن هم با جناحی بودن فرق دارد البته باید امین جناح‌های سیاسی باشد و یکی از شاخص‌های توسعه قضایی اعتماد به دستگاه قضا است به طوری که امسال توانستیم برای ۱۰ هزار جوان ایجاد شغل و آنها را جذب کنیم و در این فرآیند ۱۲۰۰ قاضی هم جذب شد که عدد قابل توجهی برای اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه دادستان باید فردی مستقل، بابصیرت، زمان‌شناس، منظم در امور و دارای روحیه جهادی باشد، خاطرنشان کرد: دادستان باید درک درستی از شرایط جامعه داشته باشد و باید نگاه اصلاح فرهنگی را در دادسرا ایجاد کند که افراد را به سمت اصلاح و درستی جذب کند به طوریکه دادستان باید با سعه‌صدر به نهادهای ارفاقی توجه داشته باشد و برای محکومانی که برای جامعه آسیب‌زا نیستند، از ظرفیت‌های قانونی مثل پابند الکترونیکی استفاده کند.

موحدی‌آزاد با بیان اینکه از سیاست‌های ثابت قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع است، تصریح کرد: باید با مفسدان اقتصادی برخورد شود و دادستان بر زندان‌ها نظارت داشته باشد به طوریکه هدایت قانونی ضابط برای احقاق حق مردم ضروری است همچنین باید از اطلاعات و داده‌های مردم به بهترین نحو حفاظت شود و افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند، باید بسیار گزینش شوند.

وی با بیان اینکه تفکر، علم را به حرکت درمی‌آورد، گفت: باید روح و جان خود را با معارف قرآنی و ادعیه و روایات دینی جلا داد همانطور که سبقه انقلاب اسلامی در ایران فرهنگی است و امام خمینی(ره) هیچ‌گاه اجازه اقدام مسلحانه را نداد چراکه به مبنای فرهنگی و دینی انقلاب اعتقاد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات