دومین نشست تحکیم بنیان خانواده با حضور بسیجیان فعال پایگاه مقاومت بسیج زینب کبری سلام الله علیها در شهر چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۸۱
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛مربی طرح تحکیم بنیان خانواده، با بیانات فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: خانواده، رکن اساسی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان‌ها و نخستین کانون تمدن و آرامش بشری است. استحکام این بنای مقدس، چشم‌اندازهای روشنی را در افق پیشرفت اجتماع ترسیم خواهد کرد. از نگاه اسلام، خانواده یکى از نهادهاى زیربنایى بنیاد هستى و از ساختارهاى اصلى جامعه است؛ زیرا «جامعه مطلوب» با وجود «خانواده مطلوب» شکل می‌گیرد.

خانم مختاری یادآور شد:خانواده نقش اساسی در تربیت فردی موفق و مفید برای جامعه دارد و سلامت جامعه مستلزم سلامت خانواده است.

وی، افزود: یکی از وظایفی که بر زن مسلمان و شیعه واجب است، ازدواج، فرزندآوری، مادر شدن و تربیت فرزندان صالح به خاطر خداوند است.

مختاری، در ادامه فرزند آوری زن را از جمله راه های خودسازی دانست و گفت: وقتی فرزند قدم به این دنیا می گذراد، مادر او از اکثر خواسته های خود می گذرد و اینجاست که بانو مسلمان به خودسازی می رسد، فرزند خوب و مذهبی ولایت مدار و باعث کسب ثواب و حسنات می شود چرا که گناهان والدین با حضور فرزند صالح ریخته می شود.

وی، همچنین در خصوص تحکیم بنیان خانواده با بیان این‌که این موضوع از اصلی‌ترین مسائل در کشور می‌باشد، تصریح کرد: دشمن در خصوص آسیب به تحکیم خانواده سرمایه‌گذاری کرده و عمده برنامه‌های ماهواره ضربه زدن به این مهم است.

 مربی طرح تحکیم بنیان خانواده، بر این مطلب تاکید کرد: یکی از راه‌کارهای تحکیم در خانواده مربوط به خانواده خودمان می‌باشد که نباید از آن غفلت کرد.

ارسال نظرات