خبرهای داغ:
چیت ساز گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی بیش از ۲۰۰ خانوار نیازمند در مرحله سرپیر شناسایی شدند و برای آنها از طریق تشکیل کارگروه در موضوعاتی مانند تهیه جهیزیه، اعتیاد، اشتغال و فرزندآوری، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت
کد خبر: ۹۵۸۳۵۸۸
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

پایگاه بسیج ۲۰۰ خانواده نیازمند را شناسایی و تحت حمایت خود قرار داده است/ ترک اعتیاد و اشتغال ۷ نفر با کمک پایگاه بسیج

معصومه چیت ساز فرمانده پایگاه بسیج حلیمه سپاه گرگان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری بسیج گلستان عنوان کرد: پایگاه بسیج حلیمه، یک پایگاه فرهنگی اجتماعی در خیابان شهدا و محله سرپیر است و به صورت مشارکتی با سایر پایگاه‌ها در محلات دیگر نیز کارهای فرهنگی انجام می‌دهد.
وی شروع فعالیت چشمگیر پایگاه را بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با برنامه همدلی مومنانه دانست و عنوان کرد: محله سرپیر یکی از محله‌های محروم شهرستان گرگان است و پس از آغاز رزمایش کمک مومنانه، پایگاه بسیج خانه به خانه تحقیقات خود را آغاز نمود و آمار افراد نیازمند و کم برخوردار را شناسایی و بانک اطلاعاتی افراد نیازمند محله تشکیل گردید.
چیت ساز ادامه داد: با تشکیل بانک اطلاعاتی بیش از ۲۰۰ خانوار نیازمند در مرحله سرپیر شناسایی شدند و برای آنها از طریق تشکیل کارگروه در موضوعاتی مانند تهیه جهیزیه، اعتیاد، اشتغال و فرزندآوری، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.
وی افزود: پایگاه بسیج حلیمه بیش از ۲۰ خانوار که مشکل اعتیاد داشتند را به مراکز ترک اعتیاد معرفی نمود که ۷ نفر از آنها به صورت کامل ترک کردند و از طریق پایگاه به نهادها و ارگان‌ها معرفی و مشغول به کار شدند.
چیت ساز ایجاد کارگاه خیاطی و آشپزخانه صنعتی برای خانم‌های بی‌سرپرست محله سرپیر را از اقدامات شاخص پایگاه بسیج حلیمه دانست و اذعان کرد: با ایجاد این دو کارگاه بیش از ۱۰ نفر مشغول بکار شده اند و خانم های بی سرپرست می توانند محصولات خود را در این دو کارگاه بصورت رایگان آماده و به مشتریان خود عرضه نمایند.
وی افزود: پایگاه از سال ۱۳۹۸ تاکنون به صورت مستمر و ماهانه ۳۰ بسته معیشتی را در قالب خواروبار و پوشاک بین نیازمندان توزیع کرده است و این رزمایش با کمک خیرین همچنان ادامه دارد.
فرمانده پایگاه بسیج حلیمه سپاه گرگان در پایان خاطرنشان کرد: با شناسایی پایگاه بسیج، خانواده‌هایی که مشکل باروری داشتند با کمک خیرین تحت درمان قرار گرفتند و یا خانواده‌هایی که فرزند خود را نمی‌خواستند پایگاه بسیج وارد عمل گردید و در حال حاضر که فرزندان آنها بیش از یک سال سن دارند پایگاه بسیج حلیمه همچنان در حال حمایت از آنها می باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار