خبرهای داغ:
اسماعیلی:

انتخابات مجلس در ملایر به دور دوم کشید

همدان-فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه انتخابات مجلس در ملایر به دور دوم کشید، گفت: در حوزه انتخابیه ملایر نفرات دوم و سوم، به علت عدم کسب ۲۰ درصد آراء به مرحله دوم راه یافتند.
کد خبر: ۹۵۸۳۴۰۹
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
انتخابات مجلس در ملایر به دور دوم کشید

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در جمع خبرنگاران، برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ را پیروزی بسیار بزرگ و چشمگیری خواند و اظهار کرد: در مجموع در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر ۹۳ هزار و ۵۲۲ رأی مأخوذه داشتیم که از این تعداد، ۸۸ هزار و ۲۵۵ رأی صحیح به دست آمد.

وی افزود: حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با ۲۲ هزار و ۸۹۷ رأی با کسب ۲۵.۹۴ درصد آراء به‌عنوان منتخب اول مردم ملایر به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

فرماندار ویژه ملایر تصریح کرد: حسین احمدی با  ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی معادل ۱۸.۹۱ درصد و احمد آریائی‌نژاد با ۱۶ هزار و ۶۱۲ رأی معادل ۱۸.۸۲ درصد آراء به عنوان نفرات دوم و سوم، به علت عدم کسب ۲۰ درصد آراء به مرحله دوم راه یافتند.

وی افزود: طبق قانون، زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات در وزارت کشور و هماهنگی با شورای نگهبان در یک فرصت یک ماهه اعلام خواهد شد.

اسماعیلی این انتخابات شکوهمند را به محضر همه مردم ایران، مقام معظم رهبری، نیروی‌های انقلاب، خانواده شهدا،  مؤمنین و متدینین و همه علاقمندان و دلسوزان و خیرخواهان ایران تبریک گفت و افزود: به لطف خداوند یک پیروزی بزرگ ملی به واسطه مشارکت بالای مردم ایران، استان همدان و شهرستان ملایر ثبت و ضبط شد.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی قطعی این میدان مردم بودند، تصریح کرد: طرف بازنده حماسه یازدهم اسفندماه بدخواهان، تحریم‌کنندگان انتخابات، آمریکا و صهیونیسم بودند که بیش از یک‌سال بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند و چیزی جز شکست نصیب‌شان نشد.

فرماندار ویژه ملایر ضمن قدردانی از همه مردم که با مشارکت بالا، قوی و حضور حماسی کار را تمام کردند و برخلاف همه تصورات و تحلیل‌ها آمدند، گفت: از همه دست‌اندرکاران انتخابات، هیأت اجرایی، هیأت نظارت و بازرسی، نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی، شورای تأمین، معاونین، بخشداران، نمایندگان فرماندار و بخشدار و در مجموع بیش از ۵ هزار نفر که عمده آنها را جوانان تشکیل می‌دادند، در طول بیش از ۶ ماه برگزاری این انتخابات را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند و تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم انتخاباتی با بالاترین تراز امنیتی، کمترین حاشیه، انتخاباتی سالم، رقابتی و مشارکتی قوی برگزار کنیم، بیان کرد: برگزاری انتخابات الکترونیک راه‌های نرفته و تجربه جدیدی بود اما کارآمدی، لیاقت و ظرفیت بزرگ مردم ملایر و دست‌اندرکاران انتخابات منتج به پیروزی بزرگی شد.

اسماعیلی ضمن قدردانی از تمامی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از مرحله پیش‌ثبت‌نام تا ثبت‌نام قطعی و ۵۵ نفری که در نهایت به عنوان کاندیداهای حوزه انتخابیه ملایر اعلام شدند و نیز اعضای ستادها و مردم که در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و افزایش مشارکت سهیم بودند، افزود: مشارکت مردم ملایر در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی از انتخابات دوره قبل در سال ۱۳۹۸ بالاتر بود.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان تا ۴۸ ساعت پس از پایان رأی‌گیری فرصت دارند شکایت و اعتراض خود را به ستاد انتخابات شهرستان اعلام کنند و در مهلت یک هفته‌ای قانونی به شکایات رسیدگی شده و نتایج نهایی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه انتخابات تمام الکترونیک بسیار رضایت‌بخش بود، خاطرنشان کرد: فعلا تصمیمی در مورد نحوه برگزاری دور دوم انتخابات گرفته نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات