خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام کولیوند در گفتگو با بسیج:

انتخابات بالاترین نماد اراده مردم در عرصه سیاسی و مهمترین ابزار تحقق حاکمیت مردم است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: انتخابات به عنوان بهترین و بالاترین نماد اراده مردم در عرصه سیاسی و مهمترین ابزار تحقق حاکمیت مردم است.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۵۶
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

حجت الاسلام محمد کولیوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با بیان اینکه انتخابات به عنوان بهترین و بالاترین نماد اراده مردم در عرصه سیاسی و مهمترین ابزار تحقق حاکمیت مردم است، اظهار کرد: نظام‌های مردم سالار، نظامی است که برخاسته از مردم و پاسخگو در برابر مردم است.

وی افزود: انتخابات فرصتی است برای مردم که دیدگاه خود را نسبت به روش حکومت و مدیریت یک دولت بیان کنند و اگر نارضایتی به آن داشته باشند، عده‌ای دیگر را که صالح‌تر و متخصص‌تر می‌شناسند، جایگزین کنند تا سیستم سیاسی رو به بهتر شدن  وتکامل تدریجی پیش رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: انتخابات مقدمات لازم برای جابجایی نخبگان و دگرگونی در بخش‌هایی از گروه حاکمه را به طور مداوم فراهم می‌کند.

وی افزود: در یک نظام مردم سالار قدرت در حال جابجایی است و به طور مستمر دست به دست می‌گردد و هیچ کس برای همیشه از دستیابی به قدرت محروم نمی‌شود.

کولیوند بیان کرد: برگزاری انتخابات مشارکت آمیز و حداکثری و رقابتی احساس مسئولیت نظام در مقابل خواسته‌های جامعه را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به نگاه سیاسی امنیتی به مسئله انتخابات و مشارکت گفت: این یک اصل ثابت است که پشتیبانی مردم از نظام سیاسی خود، در مراودات خارجی کشور بسیار تاثیر دارد و باعث افزایش قدرت سیاسی آن کشور در فعالیت‌های بین‌المللی و کنشگری قوی دستگاه دیپلماسی خواهد شد، بنابراین هرقدر مشارکت عمومی بالا باشد به همان میزان قدرت چانه زنی ایران در حوزه‌های مختلف بالا می‌رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند افزود: در دنیا تهدیدات نظامی را غالبا با مانورهای نظامی از بین برده و تهدیدزدایی می‌کنند، حال آنکه تهدیدات سیاسی-امنیتی با انتخابات و حضور پرشور مردم از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: به طور قطع با توجه به کنشگری‌های دشمن در سال‌های گذشته و شرایط حساس منطقه، میزان مشارکت کم در انتخابات پیش رو مستقیما محاسبات دشمن را به جایی خواهد برد که حمله نظامی کند و بهانه این بشود که مردم پشت نظام خود نیستند و به حملات خود مشروعیت ببخشند، که ان شاالله  این کید دشمن توسط مردم دلاور ایران باطل خواهد شد.

کولیوند گفت: در زمینه امنیت اقتصادی نیز مشارکت پایین و عدم استقبال مردم از انتخابات، می‌تواند کشورهای منطقه را به سمتی ببرد که با استفاده از مناسبات اقتصادی به عنوان اهرم فشاری علیه ایران عمل کنند و سبب شود که انگیزه سرمایه‌گذاری خارجی(منطقه‌ای) در ایران به خاطر هراس از بحران‌های احتمالی کاسته شود.

وی عنوان کرد: عمیق شدن شکاف طبقاتی در جامعه می‌تواند یکی دیگر از عواقب خطرناک مشارکت پایین در انتخابات پیش رو باشد، نارضایتی‌های عمومی و فشارهای عصبی ناشی از بحران‌های اقتصادی جدید، به گونه‌ای که اگر مشارکت کم باشد و دشمن احساس کند نظام ضعیف شده است در پی هرگونه فشار اقتصادی موثر و نوعی شوک اساسی جدید در کالبد اقتصاد جامعه است و چنانچه این شوک به ویژه در حوزه کالاهای استراتژیک همچون سوخت، انرژی، ارزاق عمومی و...صورت پذیرد، ضریب تأثیرگذاری آن در کل سبد هزینه خانوارها و در مجموع افزایش نرخ تورم بیشتر و رکود خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه «مجلس در رأس امور است»، گفت: وقتی مجلس در رأس امور باشد و نقش مهمی در قانون‌گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، به مراتب مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد تا مقبولیت و مشروعیت آن را که به مشارکت حداکثری وابسته است، دچار بحران کنند.

وی عنوان کرد: مجلسی که پشتوانه حداکثری و افراد متخصص داشته باشد، در امر قانون‌گذاری راه‌حلی برای رفع مشکلات و ملزم کردن دولت‌ها به اجرای صحیح قانون، بسیار عملکرد بهتری خواهد داشت تا یک مجلس با پشتوانه ضعیف.

کولیوند گفت: امید است شاهد حضور حماسی ملت شریف ایران در انتخابات و افراد قوی تازه نفس متخصص صالح در رأس مجلس باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات