خبرهای داغ:
مسئول تربیت‌بدنی بسیج و سپاه استان قم گفت: ارتقا ورزش بانوان یکی از اهداف بسیج و سپاه استان قم است؛ لذا در ده ماه گذشته سال جاری بیش از ۵۰۰ عنوان مسابقات و کلاس‌های ورزشی برای همه اقشار بانوان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۴۹۷
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

برگزاری ۵۰۰ مسابقه ورزشی بانوان توسط سپاه قم

میثم کوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: ارتقا ورزش بانوان یکی از اهداف بسیج و سپاه استان قم است، در این زمینه انجام فعالیت‌های ورزشی از جمله ورزش‌های همگانی، شرکت در همایش‌ها و پویش‌ها به‌صورت استانی برگزار می‌شود و هیچ محدودیتی برای حضور بانوان غیر بسیجی نیز در این برنامه‌ها وجود ندارد. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از برنامه‌های گروهی بخش تربیت‌بدنی خواهران سپاه و بسیج استان قم نیز انجام‌شده است.

معاون تربیت‌بدنی سپاه استان قم ادامه داد: در بخش کوه‌پیمایی در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۲۱۰ کوه‌پیمایی بانوان با حضور ۳ هزار نفر از جمله یک صعود به قله با حضور ۳۰۰ نفر از بانوان قم، اعزام ۱۴ کوهنورد بانو از قم و صعود سراسری فتح قله پرسون صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۷۰ مسابقه در بخش بانوان به مناسبت‌های مختلف با حضور بیش از ۶ هزار نفر از بانوان از اقشار مختلف برگزار شد، همچنین سیزده مسابقه انتخابی کشوری با حضور ۷۸۰ نفر برگزار شد، در سال جاری ۱۶۰ ایستگاه‌ ورزش صبحگاهی و عصرگاهی ویژه بانوان با حضور ۱۵۰۰ نفر فعال شده است.

کوهی بیان داشت: علاوه بر برگزاری ورزش‌های همگانی و مسابقات ورزشی، ارتقا سطح دانش و مهارتی ورزشی بانوان نیز موردتوجه قرار گرفته است و بیش از ۱۲۰ کلاس ورزشی در رشته‌های مختلف با حضور یک هزار و ۸۰۰ نفر برگزار گردیده است که ۲۱ مورد از این کلاس‌ها در بخش رزمی سازماندهی شده است.

مسئول تربیت بدنی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) تصریح کرد: طرحی برای ورزش همه بانوان استان قم برنامه‌ریزی شده است که بر اساس آن همه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری و آموزش‌وپرورش که در محدوده حوزه‌های بسیج وجود دارد شناسایی شود و سانس‌های این سالن‌ها به‌صورت رایگان در اختیار بانوان منطقه قرار بگیرد مقدمات این کار نیز توسط مدیریت خواهران تربیت‌بدنی بسیج و سپاه استان قم با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین شناسایی نخبه‌های ورزشی در کلیه رشته‌ها در دستور کار قرار دارد تا دوره‌های رایگان مربیگری برای آنها برگزار شود و این مربی‌های توانمند و متخصص جذب سالن‌های ورزشی شده و به بانوان در امر ورزش آموزش لازم را ارائه دهند.

کوهی ادامه داد: شناسایی دختران علاقه‌مند به ورزش که بضاعت مالی ندارند و به همین علت ورزش را کنار گذاشتند نیز در دستور کار مدیریت خواهران قرار دارد تا به‌صورت رایگان بتوانند ورزش خود را ادامه دهند.

مسئول تربیت‌بدنی بسیج و سپاه استان قم افزود: در مهرماه و‌ آبان‌ماه سال جاری میزبان ۲ هزار ورزشکار بانو از سراسر کشور در ۷ رشته ورزشی بودیم.

ارسال نظرات