خبرهای داغ:
تبریز- دبیر چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام با علام اینکه 347 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، از رشد 40 درصدی آثار رسیده نسبت به جشنواره های گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۶۹
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا میرزازاده در جمع خبرنگاران، افزود: چهارمین جشنواره سراسری موغام در دو بخش خوانندگی و نوازندگی و در دو گروه سنی الف( 9تا 17) و گروه ب(18 تا 40) برگزار می شود که از مجموع آثار رسیده به جشنواره 255 اثر در بخش نوازندگی و 92 اثر در بخش خوانندگی است.

وی کیفیت آثار رسیده را نیز نسبت به ادوار گذشته آن مطلوب خواند و گفت: امسال این جشنواره با استقبال چشمگیر اهالی موسیقی روبرو شد که جای قدردانی و امیدواری است که با این همه هجمه موسیقی های وارداتی جوانان به سمت موسیقی های محلی و فولکور گرایش دارند.

میرزازاده هدف از برگزاری این جشنواره را صیانت از میراث گذشتگان و کشف استعدادها عنوان و بیان کرد: تلاش خواهیم کرد افراد مستعد شناسایی شده در برنامه های مختلف اجرا داشته باشند تا بتوانند به خوبی در جامعه بروز و ظهور پیدا کنند همچنانکه داوران بخشی از جشنواره از برگزیدگان ادوار گذشته بودند.

وی اضافه کرد: آثار رسیده به جشنواره از هشت استان آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و لرستان و از 18 شهر تبریز، اهر، سراب، میانه، کلیبر، هریس، ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، اردبیل، مشکین شهر، پارُ آباد، زنجان، کبودرآهنگ، کرج و الاشتر  بوده است.

رشد 40 درصدی آثار رسیده نسبت به جشنواره های گذشته/ گرایش جوانان به موسیقی محلی

میرزازاده ادامه داد: همچنین 58 نفر در این دوره از شرکت کنندگان زن هستند که در بخش نوازندگی با همدیگر رقابت خواهند کرد و کوچکترین شرکت کننده هفت ساله و شرکت کننده بزرگسال 46 ساله و هر دو خارج از گروه های سنی جشنواره هستند که این دو اجرای عمومی در جشنواره خواهند داشت.

وی با اشاره به موضوع تخصص در جشنواره موغام، اظهار کرد: این جشنواره پس از جشنواره موسیقی جوان تخصصی ترین جشنواره در حوزه موسیقی است و بر اساس آن کار داوری آن نیز با حضور 50 داور قضاوت می شود و در هر گروه و بخش آن نیز برگزیدگان اول تا سوم مشخص خواهند شد.

 میرزازاده از آغاز مرحله مقدماتی گروه سنی الف از فردا خبر داد و گفت: این مرحله فردا از ساعت 15 و در فرهنگسرالی الغدیر تبریز آغاز می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار