خبرهای داغ:
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی و ساخت دارو برای بیماران صعب العلاج و تاکید بر دسترسی عموم جامعه به این خدمات گفت: پیشرفت‌های حوزه پزشکی و درمان بسیار مسرت بخش است.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۵۸
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله نوری همدانی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر کاهش هزینه های درمانی تاکید ویژه کرد و افزود: کمبود دارو یکی از علل اصلی افزایش قیمت داروهاست و باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به بومی سازی تولید دارو ها تا حد امکان و یا تامین دارو از طریق واردات در زمان مناسب اقدام شود تا از تحمیل هزینه های سنگین به بیماران و خانواده ها خصوصا بیماری های خاص جلوگیری به عمل آید.

این مرجع تقلید همچنین بر ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی و تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم تاکید کرد.

وی گفت:؛ خدمت به مردم بالاترین ثواب هاست، اخلاق و فرهنگ پزشکان و پرستاران در برخورد با بیماران و همراهان آنها بسیار مهم است.

وی در ادامه با اشاره به زحماتی که کادر درمان به خصوص پرستاران در دوران سخت کرونا، بیان داشت: این افراد در یک حرکت جهادی به یاری جامعه آمدند بنابراین انتظار می رود حال که از آن وضعیت عبور کرده ایم قدردان آنها باشیم و هر چه زودتر در خصوص استخدام و تعیین وضعیت آنها اقدام لازم صورت بگیرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار بهرام عین اللهی به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت در دوران تصدی ایشان و همچنین تشریح برنامه های پیش رو پرداخت.

ارسال نظرات