خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس اداره امور عشایری شهرستان شاهرود با اشاره به افتتاح ۷ پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر، گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۱۸۶۷ میلیون ریال افتتاح و تقدیم عشایر شهرستان شاهرود شده است.
کد خبر: ۹۵۷۹۲۶۸
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

افتتاح ۷ پروژه عمرانی عشایری در شاهرود/اعطا ۱۹۷۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمتبه گزارش خبرنگار بسیج، رضا نقی زاده رئیس اداره امور عشایری شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این اداره اظهار کرد: در این مدت ۳۵ میلیون لیتر آبرسانی سیار انجام شده است.
او افزود: بهسازی ۶ دهنه چشمه و احراز ۳۱۰۰ متر خط انتقال آب شرب بهداشتی به محل استقرار عشایر و ساخت ۱۲۰ متر آبشخور شری دان در مناطق عشایری انجام شده است.
نقی زاده خاطر نشان کرد: خرید و توزیع ۵۲ متر آبشخور فلزی شرب دام در بین عشایر، ۶۳ دستگاه انواع تانکر‌های پلی اتیلن به منظور ذخیره آب شرب در بین عشایر و ۱۲ دستگاه پنل تولید برق خورشیدی در مناطق عشایری در این مدت انجام پذیرفت.
او تصریح کرد: خرید و توزیع ۱۳۶۰ متر لوله پلی اتیلن انتقال آب در مناطق عشایری، مذمت و لایروبی ۴ رشته قنات در مناطق عشایری، مرمت و بهسازی ۴ حلقه چاه مالداری در مناطق عشایری و ساخت منابع ذخیره آب در مناطق عشایری به حجم ۳۵۳ هزار لیتر و مرمت و تیغ کشی ۳ هزار کیلومتر راه عشایری در سطح شهرستان در این ۹ ماهه اجرا شده است.
رئیس اداره امور عشایری شهرستان شاهرود با اشاره به احداث آبنما و ابنیه فنی در محور‌های مواصلاتی عشایر به حجم ۷۱۷ مترمکعب، گفت: توزیع ۲۲۶ تن آرد خام در مناطق عشایری، ۱۳۸۵ تن نهاده (جو) مدت دار شش ماهه در مناطق عشایری و اجرای ۱۶۱۶۸ نفر ساعت کلاس آموزشی و ترویجی در مناطق عشایری در راستای توانمندسازی صندوق‌های خرد زنان عشایر و جامعه عشایری انجام گردید.
او به حضور در شش نمایشگاه توانمندی‌های عشایر کشور نیز اشاره کرد.
رئیس اداره امور عشایری شهرستان شاهرود با اشاره به طرح‌های دهه فجر این اداره، اظهار کرد: در این دهه ۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۱۸۶۷ میلیون ریال افتتاح و تقدیم عشایر شهرستان شاهرود شده است.
نقی زاده با بیان اینکه مجموع پروژه‌های افتتاح شده این اداره در طول سال‌ها ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مناطق عشایری ۴۰ پروژه با اعتبار ۱۶۷۲۷۲ میلیون ریال بوده است، افزود: نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از لحاظ میزان اعتبار ۶/۲۵ برابر افزایش و از لحاظ تعداد پروژه‌های افتتاحی ۱/۶ برابر افزایش یافته است.
رئیس اداره امور عشایری شهرستان شاهرود به افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده به این اداره از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، اظهار کرد: در راستای جبران بخشی از خسارات وارد به عشایر برای بروز خشکسالی در طول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، میزان ۱۹۷۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر اعطا که ۲/۷ برابر مجموع تسهیلات پرداختی به عشایر طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ بوده است.
او ادامه داد: مجموعه اعتبار راه‌ها و ساخت ابنیه فنی محور‌های عشایری شهرستان شاهرود طی سال ۱۴۰۱ و ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، چهار برابر اعتبار این اداره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۲ بوده است.
نقی زاده، اضافه کرد: برگزاری ۳۲۱۰۲ نفر ساعت دوره آموزشی و ترویجی در راستای توانمندسازی عشایر بویژه بانوان عضو صندوق‌های خرد در طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه آموز خیاطی، کلیک بافی، کشت و برداشت گیاهان دارویی و... برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها