جشن عید سعیدمبعث و دهه مبارک فجر عیدسعید مبعث و پیروزی انقلاب اسلامی به هیأت رزمندگان اسلام در حسینیه گلزار شهدای اشکفتک برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۷۹۴۱
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام رئیسی، با تبریک عید سعید مبعث و دهه ی فجر انقلاب اسلامی گفت: سالروز بعثت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم ، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است. واقعه بعثت، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان دارد.

حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم که به مرز ۴۰ سالگی رسیده بود، باز به روش چندین ساله در کوه حراء به سر می‌برد که پیک وحی فرود آمد و نخستین آیات قرآن را از درگاه خدای بزرگ در گوش جانش فراخواند.

وی ادامه داد: معثت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم درحقیقت، نقطه آغازین اسلام است، چرا که دین اسلام که در سال‌های نخستین خود با پیروانی اندک و در شرایط سخت آغاز شد، بعدها در سراسر جهان انتشار یافت و دل‌های فراوان را به سوی خود جذب کرد.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: مبعث نبی گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم کامل کردن عقل، سالم کردن قلب، تزکیه نفس و اصلاح اخلاق بود. اساسی‌ترین هدف بعثت پیامبران، دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت است. قرآن کریم می‌فرماید: "ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید".

وی، در ادامه انقلاب اسلامی را معجزه عظیم جهان، دانست وگفت: انقلاب اسلامی ایران همچون بنای مستحکمی است که بعد از گذشت ۴۴ سال و با وجود دشمنی‌های فراوان همچنان استوار و درخشنده است و مردم ایران در فتنه‌های گوناگونی که دشمنان طراحی کرده‌اند با تکیه و توکل بر خدا و تبعیت از امامین انقلاب یکی پس از دیگری خنثی کردند و دشمنان را شکست دادند.

حجت الاسلام رئیسی، ادامه داد: در یوم الله 22 بهمن و انتخابات پیش رو  مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور و حماسی راهپیمایی و نیز انتخابات دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرود ملی جمهوری اسلامی، مولودیه ‌خوانی، تقدیم جوایز و پذیرایی از حاضران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات