خبرهای داغ:
یک مسئول وزارت علوم:

ایران در حوزه تولید علم رتبه ۱۵ جهان را دارد

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت‌های حوزه فناوری کشور، بیشتر برای توسعه این بخش است و به کشش بازار برای رقابت و کسب درآمد توجهی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۲۱
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان علیرضا زراسوندی مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه درسومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مواد، متالوژی و معدن در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: کشور ایران از نظر شاخص نوآوری، در جایگاه ۵۳ جهان قرار دارد که با توجه به توانمندی‌های کشور باید در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که کشور ایران در حوزه نوآوری و فناوری با یک روند رو به رشد روبرو است.

زراسوندی با اشاره به بودجه کمی که به پارک های علم و فناوری پرداخت می‌شود اشاره کرد و گفت: پارسال هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به پارک‌های علم و فناوری کشور پرداخت شد که رقم بسیار کمی است با این وجود منجر به ایجاد ۴۴ هزار فرصت شغلی شد.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد اشتغال را وظیفه پارک های علم و فناوری ندانست و اضافه کرد: وظیفه پارک ها ایجاد زیرساخت لازم برای واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور رشد و رونق تولید است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های کشور در بخش تولید علم و تربیت نیروی انسانی با کارآمد، عملکرد بسیار خوبی دارند اما متاسفانه تبلیغات منفی علیه بخش علمی ایران باعث شده تا این توانمندی‌ها کمتر دیده شود.

زراسوندی بیان کرد: دانشگاه‌های کشور باید در تعامل مستقیم با وزارت صمت برای تربیت نیروی انسانی علمی و تخصصی در حوزه صنعت و تولید بیشتر تلاش کنند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: خام فروشی حوزه معادن در آینده هیچ درآمدی برای کشور نخواهد داشت و باید برای درآمد بیشتر به سمت فرآوری محصولات خام و توسعه صنایع پایین دست و زنجیره ارزش حرکت کرد.

وی اظهار کرد: ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که شامل پارک‌های استانی، دانشگاهی، دستگاهی و یک‌ پارک بین المللی با ۱۱۳ هزار نفر نیرو است.

۲۰۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ۱۵۰ مقاله در حوزه های فولادسازی، فولاد سبز، محیط زیست، پرینت سه بعدی، شبیه‌سازی و استخراج معادن قبول شدند.

در جنبه بین‌المللی سمینار سخنرانانی از کشورهای روسیه و فنلاند نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار