خبرهای داغ:
دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست‌جمهوری: ۵ پالایشگاه گیاهان دارویی در استانهای مختلف کشور از جمله خوزستان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۲۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمدرضا شمس اردکانی ایران را صدرنشین در حوزه گیاهان دارویی معرفی کرد و گفت: ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای حفظ موقعیت و دستاورد‌های کشور در این حوزه در ۳ زمینه آموزش، پژوهش و خدمات برنامه‌هایی را تدوین کرده است.راه اندازی ۵ پالایشگاه گیاهان دارویی در کشور و استان خوزستان

 

وی افزود: ایران حرکت در مرز‌های علم را آغاز کرده، به طوری‌که اکنون چهارمین کشور تولیدکننده علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی هستیم و این جایگاه حاصل حرکت خوب و هوشمندانه در این حوزه است.

 

شمس اردکانی با اشاره به اینکه قرار است ۵ پالایشگاه گیاهان دارویی با حمایت معاونت علمی در کاشان، کاشمر، مشهد و خوزستان راه‌اندازی شود، ادامه داد: راه‌اندازی ۲ پالایشگاه رو به اتمام است و کار‌های لازم برای راه‌اندازی ۳ پالایشگاه دیگر در دست انجام است.

 

وی تولید علم را حاصل پژوهش دانست و اضافه کرد: بنابراین برای سوق دادن حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به سمت محصول محور باید از نتایج پژوهش‌ها بهره ببریم.

 

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی با بیان اینکه در حال حاضر حدودا ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی موفق به دریافت تاییدیه دانش‌بنیانی شده‌اند، اضافه کرد: ایجاد و تجهیز مراکز تخصصی و نوآوری در دستور کار این ستاد است که در این رابطه معاونت علمی و ستاد گیاهان دارویی حمایت‌هایی خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار