مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: امام موسی کاظم(ع) با تربیت شاگردانی کوشید تا به سؤالات مردم پاسخ دهند و با این کار زمینه‌ را برای عصر غیبت و آمادگی ذهنی پیروان برای پذیرش این موضوع فراهم آوردند.
کد خبر: ۹۵۷۶۶۵۱
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی درخصوص سیره علمی و عبادی امام موسی کاظم(ع) گفت: امام موسی کاظم(ع) عابدترین، فقیه‌ترین، صبورترین مردمان زمان خود بودند.

وی انفاق، شکیبایی و عبودیت امام موسی کاظم(ع) را از مهم‌ترین ویژگی‌های سیره عبادی ایشان دانست و افزود: امام موسی کاظم(ع) به تصديق همه مورخان، به زهد و عبادت بسيار معروف بوده است در عبادت و سخت كوشی به «عبد صالح» معروف و در سخاوت و بخشندگی مانند سایر امامان معصوم بودند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) سجده‌های طولانی داشتند، تصریح کرد: در روایات است که امام موسی کاظم (ع) نافله‌های شب را می‌خواندند و آن‌ها را به نماز صبح متصل می‌کردند سپس تعقیب نماز می‌خواندند تا خورشید طلوع کند. آن گاه به سجده می‌رفتند و مشغول به دعاء و حمد می‌شدند و سر برنمی‌داشتند. و باز در جایی روایت شده است که حضرت روزی پنج هزار بار استغفار می‌کردند.

حجت‌الاسلام عبدی به سیره علمی امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: در دوران امامت‌ حضرت شاگردان بسیاری تربیت شدند تا بدین وسیله بتوانند در راستای زنده نگه‌داشتن اسلام ناب محمدی(ص) و اهداف رسالت الهی که بر عهده ایشان قرار داده شده بود، گام بر دارند.

وی با تاکید بر اینکه امام موسی کاظم(ع) یک الگو برای تمامی انسان‌هاست، افزود: نقش امام موسی کاظم(ع) در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی نقشی بی‌بدیل است در واقع ایشان نمونه بارز و عینی مبارزه با کفر بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دوران امام موسی کاظم(ع) با سال‌های ابتدایی شکل‌گیری حکومت عباسی مصادف بود؛ چالش‌های جدی سیاسی، فکری و فرهنگی بر جامعه دوران امام کاظم(ع) از سوی دولت عباسی که می‌خواست پایه‌های قدرت خود را تثبیت کند، بسیار بود و محدودیت‌های فراوانی را برای آن حضرت به وجود آورد از جمله شکل گیری فرقه‌های نوظهور و مشروعیت طلبی حکومت عباسی بود که امام کاظم(ع) با هوشمندی بر مسائل فائق آمدند و جامعه را راهبری کردند.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: اگر اقدامات امام کاظم(ع) در راستای خنثی سازی این تهدیدات و دسیسه‌ها نبود شرایط بسیار اسفناکی برای اسلام رقم می‌خورد. حضرت تمام تلاش خویش را برای انجام دادن رسالت سنگین امامت و هدایت مسلمانان به کار بست و در جهت گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی اقدامات شایسته‌ای را به سرانجام رساند.

وی افزود: امام موسی کاظم(ع) با تربیت شاگردانی کوشید تا در مدت غیبت خویش در میان مردم که به دلیل زندان و حصر بود به سؤالات و ابهامات مردم پاسخ دهند و با این اقدام زمینه‌ای را برای زندگی در عصر غیبت و آمادگی ذهنی پیروان برای پذیرش این موضوع فراهم آوردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) افزون بر تلاش برای برقراری فرهنگ و انتقال مفاهیم اسلامی به مردم، برای شناساندن حاکمان ظالم و اثبات نداشتن صلاحیت آنان برای حکومت داری، اقدامات گسترده‌ای انجام داد که این فعالیت‌ها برپایه اصل روشنگری در میان مردم نسبت به امور جامعه اسلامی صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار