خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) گفت: جنگ امروز کشور جنگ اقتصادی است که باید متولیان امر اهتمام جدی در این حوزه داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۷۶۳۵۸
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی صبح امروز دوشنبه در مراسم اولین جشنواره اعطا نشان اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر ۴۵ سال گذشته بیان می‌شد که ایران روزی به جایگاهی دست خواهد یافت که در صنایع فضایی و دفاعی که در جهان پیش‌رو باشد، کسی باور نمی‌کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) گفت: استفاده و به‌کارگیری دانش امروزه در تمام عرصه‌های مختلف افزایش یافته و باید بتوانیم نیازهای خود را تامین کنیم زیرا اگر نتوانیم علم و دانش را در جهت اهداف خود استفاده کنیم به بیگانگان نیازمند خواهیم بود.

سردار ریحانی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به.معنای دورن‌گرایی و استفاده از توانمندی‌های تولید داخل است که در واقع این روحیه خودباوری و خودکفایی را امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به ما آموخت و دستاوردهایی که توسط جوانان همین مرز و بوم ایجاد شده ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد جمهوری اسلامی ایران را با ژاپن مقایسه می‌کنند که نادرست است زیرا دشمن در شرایط بدون چالش‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی به این پیشرفت‌ها دست یافته اما کشورمان همواره با تحریم‌های اقتصادی و چالش‌های اقتصادی مواجه بوده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) ادامه داد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران امروز به گونه‌ای است که در تولید علم و دانش امروز در رتبه یازدهم جهان و اول منطقه قرار داریم و در مسیر حرکت می‌کنیم تا دانش و علوم را به محصول تبدیل کنیم.

سردار ریحانی عنوان کرد: امروز پیشرفت‌های دفاعی کشور به‌قدری چشمگیر بوده که کشورهای جهان درخواست خرید تجهیزات را دارند و پهبادهایی تولید می‌کنیم که هزاران کیلومتر را طی می‌کنند و این اقتدار کشور است.

وی اضافه کرد: نگاه غربی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای ما باشد و کشور در جهتی حرکت می‌کند که دانش‌بنیان‌ها را حمایت کنیم و باید از این فرصت و ظرفیت برای توسعه اقتصادی بهره‌برداری کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) بیان کرد: استانداردسازی برای تمام عرصه‌های زندگی لازم است اما باید این موضوع را در صنعت بیشتز بکارگیری کنیم و یکی از موضوعاتی که به کشور ضربه می‌زند نگاه غیرمتعهدانه و غیرتخصصی است و در دیدار رهبری بیان شد که ۲۸ دستگاه متولی حوزه صدور پروانه تولید و اشتغال هستند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که دشمن را عصبانی کرده پیشرفت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و... است و نباید به جایگاه کنونی کشور در علم و فناوری اکتفا کنیم زیرا علم به صورت پیوسته درحال به‌روزرسانی است و دفاع مقدس یکی از حوزه‌هایی بود که روحیه خودباوری را به اثبات رساند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) افزود: بیش از یک دهه است که شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد مطرح می‌شود و جنگ امروز کشور جنگ اقتصادی است که باید متولیان امر اهتمام جدی در این حوزه داشته باشند.

سردار ریحانی گفت: انتخابات عرصه تقابل دشمن است اگرچه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه‌اند اما همواره نشان داده‌اند که حامی نظام انقلاب اسلامی هستند و قطعا پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و باید اهمیت انتخابات را تبیین کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار