خبرهای داغ:
سرهنگ آقابیگی:

آیین اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی بسیج هنرمندان در همدان برگزار می‌شود

همدان-مسئول بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی بسیج هنرمندان در ۴ محور ادبیات داستانی، شعر، فیلم کوتاه و صنایع دستی روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۶۰۴۹
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا آقابیگی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی بسیج هنرمندان در سپاه استان همدان برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: آیین اختتامیه این جشنواره در ۴ محور ادبیات داستانی، شعر، فیلم کوتاه و صنایع دستی روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ساعت ۹ صبح در مجتمع شهید آوینی با حضور مسئولین کشوری و استانی و هنرمندان برگزار می‌شود.

وی افزود: با کمک همه بسیجیان طی چند ماه گذشته جشنواره‌ها را به خوبی انجام دهیم و نتایج خوبی را در سطح کشور به دست‌ آوردیم که باعث افتخار ما است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در بخش فیلم کوتاه بسیج ۴۰ اثر با موضوعات جهاد و شهادت، فرزندآوری، ایثار و خانواده به بخش داوری رسید، گفت: از این تعداد ۱۷ نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند که در زمینه‌های مختلف از جمله نویسندگی، تهیه کنندگی، بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی، پویانمایی و ... حائز رتبه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه شعر، ۱۵۰ نفر شرکت کننده داشتیم که ۳ نفر برگزیده شده‌اند، عنوان کرد: بخش ادبیات داستانی، با توجه به اینکه استان همدان در این زمینه سرآمد است و با وجود نویسندگان بنام در استان ۲۵ اثر فاخر به دبیرخانه کشوری راه پیدا کرد که یک اثر در رده سنی بزرگسال حائز رتبه برتر کشوری شد، در این بخش نیز از نفرات اول تا سوم استان تجلیل می‌شود.

آقا بیگی با بیان اینکه ۴۰ نفر در رشته صنایع دستی شرکت کرده بودند که در ماه گذشته برگزار شد، مطرح کرد: این آثار بیشتر شامل صنایعی بود که از قبل در تاریخ استان وجود داشت و امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته یا منسوخ شده بود که به منظور احیای این هنر مه مستقیم با فرهنگ استان ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در این صنایع دستی افراد کم درآمد در این حوزه را شناسایی و معرفی کنیم، ادامه داد: از این افراد دعوت شد که در جشنواره شرکت کنند که از بین ۴۰ آثار راه یافته به داوری ۷ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرده و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه در راستای این جشنواره در بخش صنایع دستی همسو کردن ادارات و ارگان‌هایی که برای حمایت از هنرمندان ظرفیت‌های خوبی دارند مورد توجه ویژه قرار گرفت، ابراز کرد: اتحادی بین این دستگاه‌ها در استان به وجود آمد و حمایت‌های مالی خوبی انجام شد و  رضایت را در چشم هنرمندان دیدیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است با هم افزایی این نهادهای هنری که برای همه هنرمندان در همه رشته‌ها استان کمکی برای معیشت آنها ایجاد شود، یادآور شد: توجه به بازار فروش در این رشته نیز مسئله‌ای است که نیاز به توجه دارد در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل ارشاد اسلامی، سپاه و... پای کار آمده‌اند.

آقابیگی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون انجمن‌های هنری در رشته‌های مختلف فعال شده‌اند، تصریح کرد: با شیوع کرونا فاصله‌ای بین هنرمندان انداخته بود که امروز با لطف خدا انجمن‌های فعالی در بخش‌های مختلف داریم و هدف‌گذاری ما این که یک شبکه قوی هنرمندان با ظرفیت این انجمن‌ها ایجاد شود که اگر این مهم رقم بخورد برای اولین بار در کشور شبکه هنرمندان راه اندازی می‌شود.

وی با بیان در حال حاضر ۸ انجمن فعال در استان وجود دارد و سعی ما این است انجمن‌های قوی استان را به سرپنجه‌های شهرستانی وصل کنیم، ابراز کرد: خوشحالیم که دوباره هنرمندان به بسیج هنرمندان اعتماد کرده‌اند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه نهمین انجمن در حوزه دیجیتال در حال راه‌اندازی است که پیش از این ذیل سایر انجمن‌ها فعالیت خود را دنبال می‌کرد، خاطرنشان کرد: این آئین با حضور مسئولان استانی و با سخنرانی رئیس سازمان بسیج هنرمندان یا جانشین او برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار