خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: بیش از ۲۰ هزار پروژه عمرانی و غیر عمرانی به همت این قرارگاه در قم اجرا شده است که برای تکمیل پروژه‌ها تابه‌حال بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۸۶۵ میلیون هزینه شده است که ارزش واقعی آن بیش از هزار و دویست میلیارد تومان برآورد می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۴۷
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار سرتیپ پاسدار ضیاءالدین حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در آیین شکرانه بهره‌برداری از ۳۳۳۸ پروژه محرومیت زدایی استان قم ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های گروه‌های جهادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر میلیاردها هزینه عمرانی کنیم، ولی نسبت به حقوق محرومان بی‌توجه باشیم، هیچ چیزی عاید انقلاب نمی‌شود و همیشه در طول تاریخ ومان و پابرهنه‌ها پشت سر پیامبران بوده‌اند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه اذعان داشت: اگر به پیامدهای فقر و محرومیت در جامعه اهتمام نورزیم با مسائلی همچون وطن فروشی، به خطر افتادن امنیت پایدار، ایجاد فاصله زیاد بین مردم و نظام، ایجاد فاصله طبقاتی و افزایش بیکاری بی‌رویه و کاهش امنیت جامعه می‌شویم.

وی عنوان داشت: به مجموعه اقداماتی که به منظور دسترسی افراد یا جامعه به حداقل امکانات زندگی فردی یا اجتماعی انجام شود، محرومیت زدایی یا فقرزدایی می‌گوییم ضمن آنکه محرومیت زدایی از لحاظ وسعت و حجم کاری به سه دسته فعالیت‌های کوچک یا محلی، متوسط یا منطقه‌ای و بزرگ تقسیم می‌شود.

سردار حزنی ابراز داشت: از اهداف و اهمیت اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی می‌توان به کاهش فقر و محرومیت و حل مشکل مردم محروم، پیوند مردم با نظام و ایجاد محبوبیت و اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها، توسعه و رونق و تولید محصولات کشاورزی در مناطق محروم، ارتقاء سطح امنیت پایدار، سلامت و بهداشت و کاهش شرارت و بزهکاری در مناطق محروم کشور اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه اظهار کرد: حدود ۸۵ درصد از این پروژه‌ها عمدتاً کوچک، زود بازده، عام المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های فنی و تخصصی، قابل اجرا توسط ساکنان بومی و محبوبیت زا برای نظام در راستای برقراری امنیت پایدار در مناطق دور افتاده، محروم، صعب العبور، مرزی و حساس اجرا می‌شود.

وی افزود: استحکام در ساخت و سازها، توجه به کیفیت کم هزینه بودن قیمت پروژه‌ها و پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌ها از ویژگی‌های پروژه‌های محرومیت زدایی به شمار می‌رود.

سردار حزنی اذعان داشت: ایجاد پوشش‌های حمایتی برای محرومان، فراهم نمودن امکان تحصیل محرومان، ایجاد پوشش‌های حمایتی برای محرومان و بیماران صعب العلاج، راه اندازی کارگاه‌های اشتغال زایی و تامین اجتماعی و برپایی بیمارستان صحرایی و خدمات درمانی اولویت‌های برنامه‌های غیر عمرانی هستند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه ادامه داد: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه از ابتدای تاسیس تا به امروز بیش از ۲۳۲۶ پروژه عمرانی و ۲۰۷۷۱ برنامه غیر عمرانی جمعاً ۲۳هزار و ۹۷ پروژه عمرانی، برنامه غیر عمرانی، امنیت، غذایی، اشتغال در عرصه‌های آبرسانی، راه، آموزش، فرهنگی، معیشتی، مذهبی، کشاورزی، ازدواج، آسان، امدادرسانی، اقتصاد مقاومتی را تکمیل و تقدیم مردم شریف استان قم نموده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه‌ها تا به حال بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان هزینه شده (ارزش واقعی پروژه‌های هزینه شده حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود) که بخش قابل توجه آن از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی سپاه، گروه‌های جهادی تامین و پرداخت شده و بخش دیگر از این مبالغ توسط دولت با ردیف بودجه شهید یزدان شناس به طور مستقیم به رده‌های استانی پرداخت شده است.

سردار حزنی تصریح کرد: قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در عرصه‌های عمرانی، غیر عمرانی، اشتغال، فرهنگی و تبلیغات و امنیت غذایی همواره فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه یادآور شد: عمده‌ترین مشکلات ناشی از فقر و محرومیت در کشور مشتمل بر بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصاد می‌باشد.

وی با اشاره بر فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایران از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استفاده نشده در رتبه اول جهان قرار دارد و بر طبق آمارهای جهانی حدود ۷ درصد ثروت‌های خدادادی دنیا در ایران است ضمن اینکه کشور ما یک درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده و هنوز ۵ درصد این ثروت‌ها کشف نشده است.

سردار حزنی مطرح کرد: در نهایت فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد؛ احساس فقر، اختلاف طبقاتی و همچنین بی‌عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌هاست که باعث افزایش ناراحتی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه ادامه داد: مردم ایران اسلامی خوشه‌های مرواریدند که داشتن آنها ثروت و دیدن آنها لذت بخش، در واقع مردم ایران گنج‌های پنهان هستند.

وی گفت: امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است، جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم ایجاد رعب و وحشت و دودلی و به هم زدن رابطه مردم با یکدیگر و ایجاد دودستگی بین مردم است.

سردار حزنی با تصریح بر این اینکه سازمانی که با مردم است و مسئولی که با مردم است هیچگاه پایان ندارد، ابراز داشت: سازمان و تشکیلاتی و مسئولی الهی و ماندگار می‌شود که مردم به عنوان ولی نعمت خود نگاه کنند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه خاطرنشان کرد: این میزها در نظام مقدس جمهوری اسلامی، میز امتحان ماست و بایستی ما را متوجه مسئولیت‌هایمان، فقر و محرومیت، عقب ماندگی‌ها کند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در خصوص نیروی کار در بهار سال ۱۴۰۲، بیشترین نرخ بیماری مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۲.۵ درصد، لرستان با ۱۲ و چهار دهم درصد، هرمزگان با ۱۲.۱ می‌باشد و استان قم با ۸/۵ درصد رتبه ۲۰ کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات