انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و پنجمین‌ساله می‌شود که طعم شیرین پیشرفت را در گرمابخشی به ۹۹.۸ درصد منازل شهری و روستایی استان مرکزی می‌توان چشید.
کد خبر: ۹۵۷۵۵۷۶
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ چهل و پنجمین سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است.

 وضعیت امروز شهرها و روستاهای استان مرکزی با روزهای سیاه دوران نکبت بار طاغوتی قابل قیاس نیست می‌توان ردپای خدمت نظام اسلامی را در جای جای آن مشاهده کرد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹٬۵۳۰ کیلومتر مربع حدود ۱٬۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌است تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف آموزشی، عمرانی، کشاورزی، صنعتی، معدنی، فرهنگی و غیره از استانی محروم بوده در حالیکه امروز با گذشت چله انقلاب به چهارمین قطب صنعت کشور مبدل شده است.

یکی از شعارهای انقلاب اسلامی برقراری عدالت اجتماعی و برخورداری متناسب همه مردم از امکانات و زیرساخت در کشور و حتی در مناطق دور افتاده بود و در این چهل و پنج سال، باهمت و تلاش مردم، جوانان و مسئولان و با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است.

از جمله در حوزه گاز طبیعی که امروز به عنوان یکی از انرژی‌های برتر محسوب می‌شود ایران قبل از انقلاب با وجود داشتن ذخایر گازی فراوان از این نعمت محروم بود و تا سال ۵۷ تنها ۵۱ هزار خانوار ایرانی از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند که با توجه به این اعداد و  ارقام سهم استان مرکزی و روستاهای آن هچ بود امروز به برکت انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ که بیش از ۹۹ درصد مردم این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که دستاوردی بزرگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مهدی کمال‌‌آبادی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر  ۳۵ شهر و یک‌هزار و ۲۰ روستای استان مرکزی از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: مشترکین گاز استان ۴۴۰ هزار مشترک شهری و ۱۷۷ هزار مشترک روستایی و ۶ هزار و ۷۰۰ مشترک صنعتی است.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی امسال در دهه فجر استان مرکزی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۱۰ طرح گازرسانی به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کمال‌‌آبادی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل بازسازی و بهسازی ۱۳ ایستگاه گازرسانی، گازرسانی به روستاها و طرح ملی مسکن بخشی از این طرح‌ها به شمار می‌رود.

امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم تا دستیابی به افق‌های رشد و توسعه توسط جوانان مؤمن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار