خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات خوزستان: تایید صلاحیت ۸۳۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های گذشته بی سابقه است.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۹۶
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدالله افرازه شهاوند در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نام نویسی کردند که نسبت به دوره قبل فقط ۹۱۰ نفر در استان برای انتخابات نامزد شده بودند.

وی افزود: تاکنون از سوی شورای نگهبان صلاحیت ۸۳۳ نامزد انتخابات تایید شده است که نسبت به دوره‌های قبل بی سابقه می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: استان خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس است که با آمار فعلی تایید صلاحیت شدگان ۴۶ نفر برای هر کرسی با هم به رقابت می‌پردازند.

افرازه شهاوند با اشاره به بررسی تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری گفت: تاکنون صلاحیت ۸ نفر از داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید و بررسی اعتراضات داوطلبان احراز صلاحیت نشده در حال انجام است.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجریان انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک موجب شفافیت و تقویت سلامت اجرای آن می‌شود.

افرازه شهاوند افزود: براساس قانون که باید در یک هشتم حوزه‌های چند کرسی انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شد این مهم در حوزه انتخابیه آبادان انجام خواهد شد و در سایر حوزه‌های انتخابیه استان احراز هویت به صورت الکترونیکی و اخذ رای به صورت دستی خواهد بود.

وی اظهارداشت: همچنین دوره‌های مختلف آموزشی برای مجریان انتخابات در سطح ملی و استانی برگزار تا با شیوه‌ها ومقررات آشنا شوند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: علاوه بر اینکه در شعب اخذ رای رئیس، ناظر، بازرس و نماینده فرماندار حضور دارند قانون به هیات نظارت این اختیار را داده است که افرادی را به عنوان ضابط در اطراف پیرامون شعب اخذ رای نظارت و با تخلفات برخورد نمایند.

ایجاد کانال‌های تبلیفاتی تلویزیونی در خوزستان

افرازه شهاوند با اشاره به اینکه در قانون جدید انتخابات نامزد‌ها میتوانند از رسانه ملی، فضای مجازی وامکانات دولتی برای تبلیغات استفاده نمایند گفت: در استان خوزستان ۱۴ کانال تبلیغاتی راه اندازی شده است که جز استانهاییشرو در ایجاد این کانال‌ها در کشور می‌باشد.

وی افزود: همچنین در هیات بررسی استانی تبلیغات سالن‌های دولتی و عمومی شناسایی و به طور مساوی برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در اختیار نامزد‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات از فضای مجازی استفاده و کانال راه اندازی نمایند.

آگاه سازی و اعتماد بخشی عامل حضور حداکثری در انتخابات

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه چهار مولفه انتخابات امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت بسیار مهم است گفت: آگاه سازی و اعتماد بخشی موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد.

افرازه شهاوند با اشاره به اینکه تبیین اقدامات انجام شده و گفتن علل اجرا نشدن برخی کار‌ها توسط مدیران موجب اعتمادبخشی می‌شود افزود: رسانه‌ها و افرادی که اثر گذاری در جامعه دارند می‌توانند در جهت آگاه سازی و اهمیت حضور در انتخابات نقش داشته باشند.

 

تایید صلاحیت ۳۸ نامزد دیگر انتخابات در خوزستان

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: با اعلام نظر شورای نگهبان صلاحیت ۳۸ نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تایید شد و تعداد نامزد‌های انتخابات در استان به عدد ۸۳۳ نفر رسید.

ابوالحسن معماری افزود: لیست نهایی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان ۱۹ بهمن ماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برخی از داوطلبان انتخابات که از سوی هیات‌های استانی و مرکزی تایید صلاحیت شده باشند و توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت رد می‌شوند نیز سه روز فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان نظر نهایی خود را در اول اسفند ماه اعلام خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار