مشارکت یک‌هزار و ۴۵ نفر از دهه هشتادی‌ و نودی‌های طرقبه شاندیز در آیین معنوی اعتکاف+تصاویر

بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ نفر در ۱۱ مسجد شهرستان طرقبه شاندیز معتکف شدند که بانوان جوان و دختران نوجوان دهه هشتادی و نودی با یک‌هزار و ۴۵ نفر حضوری پررنگ و چشمگیر نسبت به سایر معتکفین در این آیین معنوی داشتند.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۸۶
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز؛ همزمان با ماه رجب ماه باران رحمت الهی، مراسم معنوی اعتکاف در روزهای ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب که به آن ایام‌البیض گفته می شود در مساجد کشور در حال برگزاری است.

همزمان با شب میلاد فرخنده امیرالمؤمنین علی (ع)، معتکفان رحل اقامت در مساجد افکندند تا از این فرصت سه روزه برای مناجات و راز و نیاز با خالق خود بهره‌مند شوند، لحظه های خاص بارقه های مراقبه و تهی ساختن قلب از غیرخدا و تسلیم کردن خویش به خدا از راه رسید و با اقتدا به سنت نبوی، چراغ اعتکاف بار دیگر در ایام البیض در مساجد شهرهای کشور روشن شد.

فلسفه اصلی اعتکاف پناه بردن به خانه خدا و دوری از موضوعات دنیوی و تعلقات خاص آن است و همین که فرصتی هر چند کوتاه برای انسان فراهم می شود تا با خدای خودش خلوت کند و به راز و نیاز بپردازد، بسیار ارزشمند و مغتنم است، قطعا همه افرادی که در فضای معنوی اعتکاف قرار می گیرند از معنویت خاص چنین فضایی تاثیر گرفته و رنگ و بوی خدایی به خود می گیرند و می توان گفت شاید کمتر ایامی از سال مثل این سه روز، این حالت برای آنها اتفاق می افتد، به هر حال همین که انسان در مدت سه روز ایام البیض ارتباط کمتری با دنیا پیدا می کند، بهترین فرصت است که می تواند با خود بیندیشد و زمینه های خودشناسی و خودسازی فراهم می شود.

همزمان با این ایام با فضیلت و پرخیر و برکت،  ۱۱ مسجد شهرستان طرقبه شاندیز نیز مثل سایر مساجد کشور با حضور معتکفین و به ویژه جوانان و نوجوانان معتکف حال و هوای خاصی به خود گرفته است.

امسال مساجد شهرستان طرقبه شاندیز با حضور ۷۰ درصدی بانوان معتکف حال و هوای دیگر دارد، بانوان جوان و دختران نوجوان بیشترین آمار معتکفین شهرستان را به خود اختصاص داده اند و در این میان حضور پرشور دختران دهه هشتادی و نودی شهرستان طرقبه شاندیز در مراسم معنوی اعتکاف پررنگ و چشمگیر است.

بیش از ۲۰۰ نفر از دختران دانش آموز در رده های سنی مختلف از شهرستان طرقبه شاندیز در ۲ مسجد شهرستان معتکف شدند و با حضور در برنامه های ویژه اعتکاف شور و شوق دیگری به مراسم و فضای مساجد بخشیده اند.


شور و حال غیر قابل وصف دهه هشتادی‌ و نودی‌های طرقبه شاندیز در آیین معنوی اعتکاف

مشارکت یک‌هزار و ۴۵ نفر از دهه هشتادی‌ و نودی‌های طرقبه شاندیز در آیین معنوی اعتکاف+تصاویر

حجت الاسلام علی اصغر بتوئی در گفتگو‌ با خبرنگار ما، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مساجد طرقبه شاندیز باحضور یکهزار و ۹۰۷ نفر معتکف در حال برگزاری است که بانوان با یکهزار و ۴۵ نفر معتکف حضوری پرشور و چشمگیر در این مراسم معنوی دارند.

وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال نسبت به سال قبل با حضور معتکفین بیشتری در حال برگزاری است، تصریح کرد: ۸۶۲ نفر معتکف از آقایان نیز در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طرقبه شاندیز، بیان کرد: در ایام برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد طرقبه شاندیز ۱۳۰ نفر از بانوان و آقایان نیز به عنوان خادم معتکفین در مساجد حضور دارند.

وی با اشاره به حضور پرشور نوجوانان دهه هشتادی و نودی در مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد: تعداد ۲۰۰ دانش آموز دختر در رده های سنی مختلف از مدارس شهرستان در مراسم اعتکاف امسال حضور دارند.

حجت الاسلام بتوئی، با اشاره به اجرای برنامه های شاخص ویژه جوانان و نوجوانان گدر ایام اعتکاف، افزود: با توجه به اینکه امسال برای اعتکاف چند مسجد از مساجد شهرستان به طور اختصاصی برای دانش آموزان برنامه هایی مثل: حلقه های معرفت و سخنرانی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در مراسم معنوی اعتکاف بیش از ۳۰ نفر از روحانیون مشغول به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، بصیرتی و سخنرانی با محوریت: انتخابات، جوانی و جمعیت و جهاد تبیین هستند که بعضی از این روحانیون خود نیز معتکف هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱ مسجد در شهرستان طرقبه شاندیز میزبان معتکفین است و از این تعداد ۲ مسجد ویژه دختران دانش آموز معتکف است.



انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار