خبرهای داغ:
جانشین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی کل کشور با اشاره به ایستادگی سرباز مدافع وطن شهید سبحانی در برابر ارتش دشمن بعثی گفت: باید به روح گذشتگان درود فرستاد که این عشایر را این گونه مبارز بار آوردند و هیچ وقت، تجاوز دشمنان به خاک خود را برنتافتند.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۹۱
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سردار محمد شرفی در مراسم تشییع پیکر شهید محمد سبحانی سرباز فداکار جنگ تحمیلی که امروز (۷ بهمن‌ماه) در سوسنگرد برگزار شد، اظهار کرد: مردمان غیور این منطقه مخصوصا عرب‌زبانان، در طول تاریخ نماد غیرت و شجاعت و مبارزه با استبداد و استعمار بوده‌اند و در مبارزات خود کارنامه عملکردی 

وی افزود: باید به روح گذشتگان درود فرستاد که این عشایر را این گونه مبارز بار آوردند و هیچ وقت، تجاوز دشمنان به خاک خود را برنتافتند.

شرفی با اشاره به فداکاری و مقاومت شهید سرباز سبحانی در رویارویی با ارتش بعث عراق گفت: از چنین عشایر و طوایفی مخصوصا عشایر خزعلیه این ایستادگی بعید نبود؛ جوان برومندی این گونه در لحظه‌ای که احساس می‌کند خاک و ناموس کشور در خطر است، خودجوش و باغیرت اسلحه به دست می‌گیرد و روزها در برابر لشکر متجاوزان می‌ایستد و با تمام مهماتی که در اختیار داشت به سمت دشمن شلیک می‌کند و آنان را با خاک یکسان می‌کند. دشمن، این را برنتافت؛ بنابراین با توان بیشتر و با توسل به گروه‌های ویژه، تکاوران و تک‌تیراندازان را وارد میدان شد و پس از نبرد سنگین و سخت، این سرباز فداکار از ناحیه دست و پا مجروح و بلافاصله دستگیر شد. بر اساس آنچه شنیدم، به او می‌گویند که باید به مقدسات توهین کند اما این شهید قبول نکرد و آن‌ها، شهید سبحانی را به نخل بستند و آتش زدند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: این شهید، با عمل خود مصداق فرمایش امام علی(ع) شد؛ امروز شهید سبحانی عزیز دین و زینت حاکمان شده است. او دژ مستحکمی برای امنیت مردم این منطقه و ناموس کشور بود. شهید سبحانی در زمان حیات خود به آن شکل عمل کرد و در زمان ممات نیز نماد ایستادگی و مقاومت و ستاره درخشان در این منطقه مقدس شد.

وی با تقدیر از خانواده شهید سبحانی گفت: مردم این منطقه، جلوه و نماد غیرت و مردانگی و ایستادگی مقابل استکبار جهانی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار