خبرهای داغ:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از پیگیری‌های این سازمان برای تخصیص منابع مالی مصوبات سفر رییس جمهور در بخش میراث فرهنگی به خصوص تکمیل طرح موزه منطقه‌ای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۶۷
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان مهرداد نیکو روز شنبه در حاشیه بازدید و نشست بررسی طرح‌های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان مربوط به موزه منطقه‌ای گردشگری است که منابع مالی تکمیل این طرح از محل اعتبارات ملی و استانی باید تامین شود.

وی ادامه داد: در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم برای تخصیص منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح مذکور را با جدیت در دستور کار دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌‍ریزی خوزستان یادآورشد: هدف از احداث این موزه ایجاد موزه با ۲ موضوع باستان شناسی و مردم شناسی به صورت منطقه‌ای با مرکزیت استان خوزستان در میان استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد است.

نیکو از این موزه منطقه‌ای خوزستان به عنوان یکی از طرح‌های عمرانی ملی نام برد و ادامه داد: این موزه، دارای بخش‌های مهمی از جمله آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ، کتابخانه، سالن بازی کودکان، نمازخانه، سایت‌پژوهشی، سایت اداری، کارگاه مرمت، آزمایشگاه اشیا و پنج مخزن امن اشیا است.
وی توضیح داد: مساحت موزه منطقه‌ای خو‎زستان ۵۰ هزار متر مکعب با زیربنای ۱۱ هزار متر در ۲ طبقه طراحی شده که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان نیز با اشاره به بازدید انجام شده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طرح موزه منطقه ای بیان کرد: از آنجا که کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان فاقد موزه ای استاندارد و در خور برای نمایش آثار تاریخی و ارزشمند منطقه است، تکمیل این طرح ملی و بسیار مهم در خوزستان می‌تواند تحول مهمی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و به ویژه در حوزه گردشگری ایجاد کند.

محمدحسین ارسطوزاده همچنین به مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همکاری و پیگیری‌های مطلوبی دارد که قطعا بهره وری و بهبود عملکرد این اداره کل را با شتاب بیشتری همراه خواهد کرد.

وی همچنین به حضور فعالان گردشگری و صنایع دستی استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: این رویداد مهم در رونق صنعت گردشگری خوزستان تاثیرگذار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها