خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه در یادواره شهدای طلاب و روحانیون که در اهواز برگزار شد، گفت: وقتی به خوزستان می آییم متوجه می‌شویم ایثار و شهادت طلبی مردم علی رغم همه مشکلات وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۰۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی با اشاره به آیات قرآن افزود: شهید را ناکام و فقید از دست رفته ندانید و مرده خطاب نکنید؛ شهید انسان فرهیخته و هدایت شده‌ای است که حیات جسمانی و مادی می دهد تا به حیات طیبه برسد؛ حیات فانی دنیوی را می دهد تا حیات ابدی «عند ربهم» را به دست آورد.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: یکی از سنت‌هایی که خداوند بارها در قرآن بر آن تاکید شده؛ امتحان امتحان در دنیا است که مواد امتحانی آن فراوان است؛ گاهی با نعمت و گاهی با فرصت، اما مهم ترین آن امتحان به جهاد است و قرآن آن را رَوادید ورود به بهشت عنوان کرد.

 

او اظهار داشت: مجاهدین برگزیدگان خداوند و قبول شدگان هستند و در بین این قبول شدگان ممتازشان شهدا است و شهید یعنی کسی که زندگی را نباخته و به مقصد رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این موضوع اشاره کرد که شهادت رستگاری است که مافوق آن رستگاری وجود ندارد، سپس ادامه داد: هر کس در دنیا جز در مسیر الهی حرکت کند، دچار خسران شده است.

 

او اضافه کرد: دشمن نباید ما را از شهادت برساند زیرا ما افتخارمان شهادت است؛ خداوند می فرماید که شهادت هدیه من است و شهید نیز بر این هدیه خوشحال است.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی یادآور شد: شهید نه تنها زنده است، بلکه زنده گر است؛ مکتب امام حسین و فاطمه زهرا با شهادت شان زنده شد و انقلاب اسلامی با شهدا چنین زنده مانده است.

 

او گفت: شهادت مبتنی بر قدرتمندترین منطق های عقلانی است؛ منطق شهید این است که اگر جایی دینم به خیر افتاد، جانم را برای خداوند می‌دهم، میگوید جان ارزش دارد، اما در راه خدا لازم است وجودمان را بدهیم.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی ادامه داد: اکنون مرگ تدریجی استکبار رقم خورده و جرات مقابله با آن نه در یمن و سوریه و عراق و لبنان که در اروپا به وجود آمده است.

 

او در بخش دیگری از صحبت های خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۱ اشاره کرد و یادآور شد: ما در آستانه انتخابات بزرگی هستیم که دشمن قصد دارد، آن را به میدانی برای مقابله جبهه استکبار و انقلاب تبدیل نماید و آن را نشانه ضعف و عامل تهدید کند؛ آنها می‌خواهند بگویند دیدید که توانستیم با تهدیدها و تحریم ها و آشوب های ۱۴۰۱ مردم را از انقلاب جدا کنیم.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: اما ما با شهدا پیمان می بندیم که در این میدان با دشمن می جنگیم و این بار نیز او را با شدت شکست می‌دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار