خبرهای داغ:
سردار امیری خبر داد

کشف ۶ تن انواع موادمخدر در استان همدان/ افزایش ۹۵ درصدی کشف جرائم اقتصادی

همدان- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۶ تن و ۸۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۱۵
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سلمان امیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته طی ۹ ماهه سال جاری بابیان اینکه در این مدت  ۸۶۸ هزار و ۷۴۷ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است، اظهار کرد: تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته به طوری که۳۲۱ هزار و ۵۸۷ مورد از این تماس‌ها عملیاتی شده است.

وی با عنوان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۵۲۵ هزار و ۲۲۲ مورد راهنمایی و ارشاد داشتیم، گفت: این موضوع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان به اجرای ۱۷ هزار و ۳۶۳ مورد طرح مناسبتی در سطح استان طی ۹ ماهه سال جاری اشاره و تاکید کرد: ۲۶ طرح مناسبتی همچون طرح امنیت نوروزی، راهپیمایی‌ها، ماه رمضان، شب‌های قدر، رژه، پیاده‌روی اربعین، بازگشت حجاج و بازگشایی مدارس اجرا شده است.

وی از افزایش ۴ درصدی سرقت‌ها طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در نیمه اول سال رشد سرقت‌ها را داشتیم، اما ترمزش کشیده شده و به شدت اُفت سرقت‌ها را طی دو، سه ماه گذشته داریم، ضمن اینکه ۳۴ درصد رشد کشف را داریم و آمار کشف وقوع ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

امیری به اقدامات عمرانی صورت گرفته نیز اشاره و بیان کرد: کار‌های زمین مانده‌ای همچون افتتاح پاسگاه انتظامی بابانظر که مصوب غیرفعال بود و همچنین کلانتری ۲۱ استادان بعد از سال‌ها معطلی به سرانجام رساندیم و افتتاح شدند و امیدواریم بتوانیم یک کلانتری هم در ابتدای سال آینده برای حل مشکلات اجتماعی ایجاد کنیم.

* ۳۷۴۸ پرونده در طرح معتذرین به مصالحه رسید

وی با اشاره به اینکه در طرح معتذرین ۳ هزار و ۷۴۸ پرونده به مصالحه رسیده که این طرح با وصول ۷۰ درصد به مصالحه رسیده است، گفت: ۲۱۳ نفر از کارکنان پلیس به صورت هدفمند در بحث استانداردسازی رفتار با مردم و تعامل مناسب و نحوه ارتباط‌گیری آموزش‌های لازم را دیده‌اند و به جد پیگیر افزایش سطح رضایتمندی در حوزه‌های متعدد هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری با سامانه ۱۹۷ به عنوان سامانه ارتباطی مردم با پلیس، ۶ هزار و ۷۵۲ مورد تماس به ثبت رسیده است، اضافه کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش شکایت، ۲۹ درصد افزایش پیشنهاد و درخواست و ۳۷ درصد افزایش تقدیر و تشکر از فراجا را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: مردم می‌توانند هر موضوعی از فساد اقتصادی را مطلع شدند و با تماس با این شماره اطلاع دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

امیری با بیان اینکه ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه طی ۹ ماهه سال جاری در حوزه پلیس اقتصادی ۳۱۰ میلیارد تومان است که ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد، تصریح کرد: در پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون ۸ درصد افزایش، در پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان، ۱۴۷ درصد افزایش و تعداد کل پرونده‌های پلیس امنیت اقتصادی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه با گزارش‌های مردمی در حوزه‌های فساد اقتصادی رشد خوبی در تشکیل پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان داشتیم، به افزایش ۹۵ درصدی کشف جرائم اقتصادی نیز اشاره و عنوان کرد: در زمینه کشفیات مهم اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که در زمینه زمین‌خواری، فرار مالیاتی و دریافت تسهیلات بانکی غیرمجاز حدود ۹۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان به اقدامات صورت گرفته در پلیس مبارزه به مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۶ تن و ۸۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار و ۹۴۱ مورد اقدامات پلیسی در حوزه‌های مبازه با مواد مخدر با ۲۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: ۴۱ باند مواد مخدر با ۳۲ درصد افزایش، منهدم شده و بیش از ۲ هزار و ۷۹۳ نفر قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش با ۱۲ درصد افزایش دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

*دستگیری ۸۸۹۹ نفر معتاد متجاهر

امیری با اشاره به اینکه در این مدت ۸ هزار و ۸۹۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند، عنوان کرد: توقیف ۱۴۰ دستگاه خودرو، ۵۷ موتورسیکلت و تعدادی سلاح از قاچاقچیان را نیز داشتیم.

وی به انهدام ۴۶ باند فعال سرقت و کشف ۶۳۸ فقره انواع سرقت با دستگیری ۱۱۴ نفر در این راستا اشاره و بیان کرد: ۴۳۴ سارق حرفه‌ای و سابقه دار نیز دستگیر شدند ضمن اینکه امسال سرقت مسلحانه نداشتیم.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در پلیس فتا به رشد ۵۱ درصدی جرائم سایبری در استان  طی سال جاری اشاره و بیان کرد: ۳۵۵ مجرم سایبری دستگیر شده که مهمترین جرائم سایبری امسال به ترتیب ۴۱ درصد کلاهبرداری اینترنتی، برداشت اینترنتی ۳۳ درصد، دسترسی غیرمجاز ۱۱ درصد، مزاحمت اینترنتی  ۴ درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۳ درصد و سایر جرائم ۷ درصد بوده است که میزان کشفیات جرائم سایبری در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

* ابطال ۱۹۰۰ کارت بانکی برای جلوگیری از سرقت

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۰۰ کارت بانکی برای جلوگیری از سرقت ابطال و ۹۱ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال به مردم عودت داده شده است، تصریح کرد: مردم می‌توانند برای حل مشکلات خود با شماره ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا ارتباط بگیرند.

امیری با تاکید بر اینکه کلاهبرداری اینترنتی اولویت جرائم ما است، بیان کرد: مردم باید زمان خرید از دوره‌گرد‌ها مراقب باشند و کارت دم دستی نیز داشته باشند تا خرید هایشان را توسط آن انجام دهند.

وی در تشریح اقدامات پلیس راهور با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری امار فوتی تصادفات ۵ درصد کاهش داشته است، گفت: آمار تصادفات جرحی ۹ درصد کاهش داشته، اما مجموع تصادفات ۱۲ درصد و خسارتی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۸۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهر‌ها اتفاق می‌افتد، بیان کرد: ۱۲.۸ درصد تصادفات  در جاده‌های درون شهری اتفاق افتاده که سرعت و سبقت غیرمجاز و نقص سیستم روشنایی بالاترین فراوانی تصادفات را به خود اختصاص داده است.

* برگزاری ۹۰۵ جلسه آموزش همگانی در حوزه پلیس اجتماعی

وی  با اشاره به برگزاری ۹۰۵ جلسه آموزش همگانی در حوزه پلیس اجتماعی، خاطرنشان کرد: در این جلسات ۶۵ هزار نفر آموزش دیدند ضمن اینکه ۳۶ نمایشگاه تخصصی در این راستا برگزار شد.

امیری با بیان اینکه امسال ۸۱ هزار و ۳۸ مورد گذرنامه صادر شده است، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری  ۱۰۰ هزار و ۸۱۵ فقره گواهینامه نیز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۷۴ فقره موتورسیکلت شماره‌گذاری شده  که ۳۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد، گفت: تعداد ۷۲ هزار و ۳۳۲  خودرو نیز شماره‌گذاری شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امسال ۳ درصد جذب مشمولین و اعزام را داشتیم، اضافه کرد: تعداد معافیت‌های وظیفه عمومی ۱۳ هزار و ۹۰۶ مورد بوده که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه پلیس پیشگیری تعامل بسیار خوبی با روسای شورای تامین استان و شهرستان‌ها ایجاد شده است، گفت: مطالبات زیادی را از مسئولین داشتیم ضمن اینکه تعامل خوب و مطلوبی نیز صورت گرفته است.

امیری با بیان اینکه امروز جنگ شناختی علیه کشور شکل گرفته است، تصریح کرد: این جنگ بسیار محرز و به وضوح مشخص است و امروز حتی دشمن و کارشناسان خارجی به این موضوع اذعان و اعتراف می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن این جنگ دردی را دوا نخواهد کرد، مواجهه با واقعیت جنگ شناختی و حل مسئله را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: برخورد واقعی با این موضوع و حل این مشکل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار