خبرهای داغ:

جلوگیری از بیکار شدن ۵۹ هزار و ۷۹۲ کارگر در واحد‌های تولیدی خوزستان

مدیر کل صمت خوزستان گفت: با حمایت صنایع استان، از بیکار شدن ۵۹ هزار و ۷۹۲ کارگر در واحد‌های دارای مشکل، جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۵۰
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

حمید رضا فلاح بیان کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان طی ۹ ماهه امسال مشکلات ۴۲۴ واحد تولیدی در قالب ۴۰۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

او اضافه کرد: ۶۴۹ مصوبه در این مدت تصویب شد که از این تعداد ۴۳۸ مورد اجرا و ۲۱۱ مصوبه نیز در دست اقدام است.

فلاح در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش روی بخش صنعت و تجارت خوزستان ادامه داد: کمبود مواد اولیه صنایع پایین دست پتروشیمی و مواد اولیه صنایع فلزی استان و مشکلات پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها برای صاحبان واحدهای تولیدی از جمله این چالش‌ها است.

مدیر کل صمت خوزستان تصریح کرد: ایجاد مشوق در استان برای جذب سرمایه‌گذار، احیای واحدهای راکد، ساماندهی پایانه‌های مرزی و صادراتی استان، نبود زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و توسعه حوزه معادن استان و فعال‌سازی معادن غیر فعال از دیگر مسائل حوزه معدن و تجارت استان است.

ایجاد ۱۳ هزار و ۳۷۳ فرصت شغلی

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۳۷۳ فرصت شغلی طی ۹ ماهه امسال در سه بخش صنعت، تجارت و معدن استان ایجاد شده بیان کرد: در بخش صنعت پنج هزار و ۷۶۳ فرصت، در بخش معدن ۳۱۰ شغل و در حوزه تجارت هفت هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در مدت یاد شده ایجاد شده است.

فلاح ادامه داد: سهم خوزستان برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و تجارت برای سال جاری هشت هزار فرصت شغلی است که با بهره‌برداری از ۲۳ طرح آماده افتتاح در سال جاری این رقم به ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار