مردم شهر مشهد با هدف استغاثه به درگاه خدا برای درخواست نزول رحمت الهی و طلب باران، روز پنجشنبه در حرم منور رضوی نماز استسقا برپا داشتند.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۰۶
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، مردم شهر مشهد با هدف استغاثه به درگاه خدا برای درخواست نزول رحمت الهی و طلب باران، روز پنجشنبه در حرم منور رضوی نماز استسقا برپا داشتند.


در این آیین که با حضور حدود ۵۰۰ تن از زائران در بست شیخ طوسی حرم رضوی برگزار شد، نمازگزاران پس از اقامه نماز ظهر به امامت آیت الله شیخ مهدی مروارید، با دعا و استغاثه، بارش رحمت الهی را از درگاه ربوبی خواستار شدند.

زائران و مجاوران حرم رضوی امشب نیز پس از نماز مغرب در بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی نماز باران اقامه خواهند کرد.

 با وجود گذشت حدود چهار ماه از سال آبی و علیرغم پیش بینی های هواشناسی مبنی بر داشتن بارندگی های بیش از حد نرمال، نه تنها پیش بینی ها محقق نشد که میزان بارندگی در استان و به خصوص مشهد حتی نسبت به سال کم‌باران گذشته نیز، کاهش محسوسی داشته است.

اکنون ۱۰۰ درصد وسعت مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد و در سال آبی جاری، از مهرماه تا کنون، هیچ آبی به سدهای تامین کننده آب این کلانشهر وارد نشده است.

منابع آبی مشهد شامل دریاچه‌های پشت چهار سد "طُرُق، اَرداک، دوستی و کاردِه" می شود که سد دوستی مهم‌ترین آنهاست و هم اینک حدود پنج درصد از حجم ذخیره این سدها آب دارد، همچنین چندین حلقه چاه و ۲ رشته قنات دیگر منابع تامین کننده آب مشهد هستند.

بر همین اساس و از چندی قبل مردم شهر مشهد در نقاط مختلف نماز باران اقامه می‌کنند.

در نماز استسقا که همچون نماز عید قربان و عید فطر برگزار می‌شود، بعد از هر تکبیر قنوت خوانده ‌می شود که بهتر است در این قنوت دعایی که در آن، از خداوند طلب باران شده، خوانده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها