خبرهای داغ:
یادواره سردار شهیداحمد کریمی و شهدای لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) در عملیات کربلای ۴ و ۵ در مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) بلوار شهید کریمی قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۸۰
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت سی‌و‌هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج احمد کریمی» فرمانده گردان حضرت معصومه (س) لشکر ۱۷ و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ در قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی، گوشه‌هایی از شخصیت امام هادی (ع) و وضعیت تاریخی دوران امامت آن امام بزرگوار را تشریح کرد.

وی همچنین با اشاره به خاطراتی از حضور خود در لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) و مواجهه با رزمندگان قمی حاضر در این یگان، کادر سازی موفق را از ویژگی‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) عنوان کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفارش موکد شهدا و رزمندگان اسلام در وصیتنامه هایشان به موضوع تبعیت از ولایت فقیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مقدمه ظهور و چشم امید کشور‌های مسلمان منطقه است و از این رو، کشوری که قرار است در جهان بدرخشد، باید نیرو‌هایی محکم و استوار و شجاع و مطیع ولایت داشته باشد.

در این مراسم علی مالکی نژاد جانباز و راوی دفاع مقدس خاطره‌ای از حضور خود و سردار شهید حاج احمد کریمی فرمانده گردان حضرت معصومه (س) در دیدار عمومی با حضرت امام خمینی (ره) نقل کرد؛ همچنین سخنانی از سردار شهید احمد کریمی در مورد مسائل روز منطقه با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی پخش شد.

خیرمقدم امام جماعت مسجد و اقامه عزا و سینه زنی در شام شهادت امام علی النفی الهادی(ع) از بخش‌های دیگر این مراسم بود؛ همچنین از سید رضا شمس فرمانده گردان حضرت معصومه (س) لشکر ۱۷ در عملیات والفجر ۱۰، علی سلطانی از فرماندهان سابق گردان و محمد رجایی و محمد رجبی دو تن از فعالان برگزاری یادواره با تقدیم هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم و سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه استان، سردار حسین تناور فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع)، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، سردار غلامرضا جعفری فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب(ع) در دوران دفاع مقدس و جمع زیادی از همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان جبهه مقاومت، پیشکسوتان دفاع مقدس و ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات