خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عنوان کرد:

ایجاد دو مجموعه ویژه انرژی در خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: قصد داریم که به همت مراکز دانش‌بنیان، ۲ مجموعه ویژه انرژی در استان شکل دهیم که در رفع بیکاری موثر هستند.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۱۱
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

علیرضا دانشی امروز (۲۴ دی) در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، اظهار کرد: نمایشگاه صنعت نفت، فرصت مغتنمی برای تبادل افکار و نزدیک شدن صنعت و صنعتگران با مراکز دانش‌بنیان و مراکز نیازمند به دانش است.

او افزود: در نمایشگاه امسال صنعت نفت خوزستان، ۲۸۱ مجموعه دانش‌بنیان و سازنده تجهیزات و قطعات، ۲۷ مجموعه فنی و خدمات فنی و ۴۷ مجموعه تامین کننده کالا، شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: تاکنون، حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ قلم کالا در کشور در بخش تجهیزات بالادستی بومی سازی شده است؛ در دولت سیزدهم نیز با تصمیم درست وزارتخانه، قرار شد برای ساخت کالا‌های حساس و اساسی که اکنون در تحریم است و دولت گذشته را زمین‌گیر کرده بود، اقدام شود.

دانشی تاکید کرد: به این منظور، هدفگذاری ارزی برای ۷ هزار و ۵۰۰ قلم تحریمی صورت گرفت و اکنون این اقلام با پیشرفت حدود ۶۸ درصدی در دست ساخت هستند. یکی از گلوگاه‌ترین تجهیزات صنعت نفت که ماشین دوار است، به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: همزمان در این نمایشگاه، از ۵ قلم تجهیزاتی نیز رونمایی خواهد شد. همچنین حدود ۸ قرارداد ویژه امضا خواهد شد که یکی از آن‌ها با مراکز دانش‌بنیان است. حدود ۸.۶ هزار میلیارد تومان (همت) حجم قرارداد‌هایی است که بسته شده است.

دانشی گفت: در این میان ۹ قرارداد با مراکز دانش‌بنیان و مجموعه‌های دانشگاهی انجام خواهد شد که این مراکز شامل دانشگاه صنعت نفت است که سال‌ها محجور مانده بود. همچنین دیگر مراکز شامل دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری خوزستان و یک مجموعه از خارج از استان است. حجم قرارداد‌های این بخش نزدیک به ۲۱۰ میلیارد تومان است و این قرارداد‌ها نشان‌دهنده عزم و اراده جدی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها