خبرهای داغ:
وزیر نیرو در خوزستان:

آب با کیفیت در همه خوزستان توزیع خواهد شد

محرابیان گفت: با اجرای چند طرح دیگر در خوزستان که در الویت دولت و وزارت نیرو است آب با کیفیت در همه این استان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۱۹
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

علی‌اکبر محرابیان پنجشنبه در بازدید از طرح سد مارد در آبادان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آبادان سرعت بالایی به خود گرفته و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او افزود: پایان عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر از دیگر برنامه‌های مهم وزارت نیرو و دولت سیزدهم است تا با تکمیل این ۲ طرح معضل فاضلاب در شهر‌های آبادان و خرمشهر پایان یابد.

وزیر نیرو با اشاره به تلاش دولت برای توزیع آب با کیفیت در همه نقاط استان خوزستان گفت: اجرای طرح غدیر در این راستا بود که با اجرای آن بخشی از مردم استان خوزستان از آب آشامیدننی با کیفیت بهره‌مند شدند.

محرابیان بیان کرد: با اجرای چند طرح دیگر در خوزستان که در الویت دولت و وزارت نیرو است آب با کیفیت در همه این استان توزیع خواهد شد.

وی خواستار تامین آب برای بخش صنعت و فضای سبز در آبادان شد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز آبادان از آب آشامیدنی تامین می‌شود در حالی که آب مورد نیاز این بخش‌ها باید از آب شیرین‌کن و پس‌آب‌های بهداشتی تامین شود.

محرابیان افزود: برای تکمیل خط انتقال آب غدیر به آبادان باید چند نقطه تکمیل شود و آب مورد نیاز بخش صنعت و فضای سبز را جدا کرد.

تصفیه خانه فاضلاب آبادان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آخرین مراحل اجرای است که بهره‌برداری از آن، زمینه جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری آبادان به روش استاندارد‌های روز را فراهم می‌کند.

افزون بر ۶۶ هزار مشترک آب و فاضلاب در آبادان وجود دارد

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پنجشنبه از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد و قرار است آخرین روند اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان مورد بررسی قرار دهد.

عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب آبادان از محل فاینانس بین المللی (EPCF) از سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود که در چند مقطع عتملیات احداث آن متوقف شده بود که به همت دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن شتاب و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری اصولی از شبکه‌های فاضلاب، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و حفظ محیط زیست با حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه‌های بهمنشیر و اروند، برگشت آب به چرخه طبیعت، استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی و آبیاری مزارع و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم از مزیت‌های احداث تصفیه خانه فاضلاب آبادان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها