خبرهای داغ:
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت: ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان کرمانشاه در حال ساخت و ۳۵ مورد نیز در حال بهره‌برداری است.
کد خبر: ۹۵۶۹۳۴۲
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی با اشاره به برکات ایام اربعین برای استان کرمانشاه، اظهار داشت: در سال گذشته 578 کیلومتر شامل 336 کیلومتر راه‌های شریانی، 127 کیلومتر راه‌های فرعی و 115 کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت و 43 کیلومتر لکه‌گیری شد.

وی عنوان کرد: همچنین در سال گذشته 578 هزار تن آسفالت با اعتبار 1100 میلیارد تاکنون در راه‌های استان اجرا شده است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه 8051 کیلومتر شامل 494 کیلومتر راه اصلی، 1823 کیلومتر راه فرعی، 464 کیلومتر بزرگراه و 5195 کیلومتر راه روستایی وجود دارد و وضعیت راه‌های استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

کهریزی افزود: هفته گذشته نشستی با مسئولان وزارتخانه برگزار شد و مطالبات استان را اعلام کردیم و این نوید را به هم استانی‌ها می‌دهیم محورهای مواصلاتی استان را در تمام بخش‌ها به ترتیب اولویت‌ و در حداقل زمان مکن به بهترین نحو ارتقا خواهیم داد.

وی از کاهش 100 درصدی تصادفات در راه‌های روستایی در 9 ماه ابتدای امسال خبر داد و عنوان کرد: استان کرمانشاه در زمینه کاهش تصادفات در راه‌های روستایی رتبه نخست کشور را دارد و تلاش می‌کنیم در محورهای اصلی و بزرگراه‌ها نیز این موضوع مدیریت شود.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت کیفیت راه‌ها در جذب گردشگر و تلاش در این راستا گفت: نابه سامانی‌هایی در زمینه ترمینال‌های استان وجود دارد که باید با وحدت رویه و هماهنگی دستگاه‌های مختلف رفع شود.

کهریزی افزود: پنج درصد صورت وضعیت به شهرداری‌ها تخصیص می‌یابد اما به طور نمونه ترمینال شهید کاویانی شهر کرمانشاه در شأن این کلانشهر نیست و سرویس بهداشتی و استراحتگاه مناسبی هم ندارد و این موضوع باید از شهرداری مطالبه شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی یک میلیون و 231 هزار مسافر در 9 ماه ابتدای امسال در راه‌های استان عنوان کرد: 35 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان در حال بهره‌برداری است و 25 مورد نیز در حال ساخت است که هیچکدام در شأن مردم استان نیستند و شهروندان می‌توانند کمبودها و مشکلات را از طریق سامانه تلفنی 141 گزارش دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار