مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ۶۰ تشکل تعاونی تولید در ایلام فعال است.
کد خبر: ۹۵۶۸۸۰۶
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا شکری روز شنبه در خصوص فعالیت شرکت‌های تعاونی در ایلام اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی تولید جزو تشکل‌ها هستند، این شرکت‌ها ۶۰ شرکت‌تعاونی هستند که معمولاً کار کشت و زر و تولید محصولات کشاورزی را برعهده دارند و امروز ظرفیت مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب‌وخاک استان به شمار می‌روند.

 

مدیرکل تعاون روستایی ایلام بیان کرد: همچنین شرکت‌های تعاونی زنان ۴ مورد در استان فعال است که معمولاً فعالیت‌های آنها در بخش بیمه صندوق و عشایر، بسته‌بندی، تولید ترشیجات و بازاریابی تولیدات روستایی مشغول به فعالیت هستند.

 

 وی عنوان کرد: در مجموع تشکل‌هایی که ساماندهی شدند ۵ اتحادیه تعاون روستایی در شهرستان‌ها و ۵ اتحادیه استانی داریم که در مجموع با یک همگرایی و همکاری واحد مشغول خدمت به کشاورزان و روستاییان هستند.

 

 شکری تصریح کرد: هدف اصلی تعاون روستایی استان ساماندهی و تشکیل تعاونی‌های موردنیاز استان است که به‌عنوان یک پل ارتباطی بین کشاورزان که در واقع این تعاونی‌ها که مردم‌نهاد هستند ایفای نقش می‌کنند.

 

 مدیرکل تعاون روستایی ایلام افزود: همچنین علاوه بر این ظرفیت‌ها مدیریت تعاون روستایی استان تعداد ۴ شرکت کشت و صنعت و یک شرکت سهامی زراعی را ساماندهی کرده که به نوبه خود حتی می‌توان گفت که در سطح کشور از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم چرا که شرکت‌های کشت و صنعت دارای صنایع تبدیلی و تکمیلی کامل هستند که می‌توان به فراوری بذرهای اصلاح شده و حتی تهیه خوراک دام برای بخش کشاورزی و دامداران فعالیت می‌کنند.

 

 وی ادامه داد: امسال یکی از تعهداتی که به مدیریت تعاون روستایی و تشکل‌ها واگذار شده اجرای کشت قراردادی و خرید تضمینی در ۳۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان است که به مدیریت تعاون روستایی استان واگذار شده است، ما نیز با آمادگی پای‌کار هستیم.

 

 وی بیان داشت: کشاورزانی که در پایان برداشت محصولات خود را به تشکل‌های تعاون روستایی واگذار کنند و به مراکز خرید آنها ببرند به‌ازای هر تن مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به‌عنوان پاداش به این کشاورزان داده خواهد شد.

 

 مدیرکل تعاون روستایی افزود: یکی از ظرفیت‌های بالای تشکل‌های تعاونی در استان وجود بیش از ۶۰ تشکل تعاون تولید است که بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی را در اختیار دارند و با اجرای برنامه‌های الگویی ما می‌توانیم به‌صورت هدفمند محصولات موردنیاز استان و حتی محصولاتی که از نظر صادراتی ارزش بالایی دارند را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار