خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

روحانیت باید گره‌گشای از کار مردم باشد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه روحانیت باید گره‌گشای از کار مردم باشد، گفت: لازم است به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید مبنی بر اینکه در کنار مردم باشیم، توجه شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۷۸۲
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در جمع روحانیون شاغل در نیروهای مسلح استان، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، اظهار کرد: امروز لازم است تا از تلاش‌ها و خدمات جمع حاضر در طول سال و در مناسبت‌های مختلف تقدیر و تشکر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیتی که در اختیار روحانیون شاغل در نیروهای مسلح است، ظرفیتی کم نظیر است، گفت: این ظرفیت را باید نعمتی الهی بدانیم و شکرگزار آن باشیم و بدانیم که غفلت از این نعمت، آسیب‌زا خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور جمعیت‌ زیادی از جوانان و سربازان به عنوان مخاطب روحانیون شاعل در نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت برای ارتباط گرفتن با قشر جوان و صحبت با آنها و تببین معارف اسلام استفاده کنیم و به تعبیری با جوانان، جوانی کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب شاغل در ادارات مراقب باشند دچار روزمرگی نشوند، گفت: نباید از وظیفه ذاتی خود که مبلغ دین خدا هستیم غافل شویم و به خاطر داشته باشیم که همه ما طلبه هستیم.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه طلاب طبیب دوار بطبه باشند، یادآور شد: طلاب باید در مسیری حرکت کنند که امام زمان(عج) با دیدن آنها بفرمایند، دغدغه تربیت و مشکلات مردم را دارند.

وی افزود: طلبگی تنها به لباس و ظاهر نیست، بلکه طلبگی یعنی فکر، دغدغه، انگیزه‌ و‌همت‌هایی که همه بر اساس دغدغه دین، تربیت جامه و رفع مشکلات مردم باشد و به تعبیر دیگر، مفهوم طلبگی یعنی تلاش برای هدایت مردم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه روحانیون نسبت به مطالعه و افزایش معلومات خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: توجه به مسایل پژوهشی و علمی، از ضرورت‌ها است و مراقب باشیم درگیری‌های روزانه باعث غفلت ما نسبت به این مهم نشود.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با نسل جدید تنها به سخنرانی اکتفا نکنید، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات گفت‌وگوی صمیمانه با جوانان و حضور در کنار اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان، دارای اثرات بسیاری در جامعه است.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه روحانیت باید گره‌گشای از کار مردم باشد، اظهار کرد: لازم است به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید مبنی بر اینکه در کنار مردم باشیم، توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات