جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: مهارزدایی یکی از تاکتیک‌های جنگ شناختی است که دشمن با القای تفکرات و اهداف خود بر اذهان جوانان، آنها را وادار به نفی باورها و هنجارهای خود و پذیرفتن خواسته‌های شوم خود می‌کند.
کد خبر: ۹۵۶۶۸۵۰
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در جمع نمازگزاران مسجد امام سجاد(ع) پردیسان، اظهار داشت: شرایط امروز برای کشور، منطقه، دنیای اسلام و آینده بشریت حساس و تاریخی است.

سردار کبیر‌ی‌پور بیان داشت: در طول تاریخ هر وقت مردم با امام جامعه همراه بودند، اتفاقات خوبی رقم خورده و هر وقت به مسیر دیگری رفتند، گرفتار حوادث دنیوی شدند.

جانشین فرمانده سپاه استان قم ابراز داشت: دشمن با بکارگیری ابراز قدرتمند رسانه‌ طی سالیان متمادی توانسته است تا اذهان عمومی را دستکاری کند و دستگاه محاسباتی و معیارهای سنجش مردم را تغییر بدهد.

وی افزود: با تغییر معیارها و متعاقب آن تغییر رفتار در بخشی از مردم، جامعه دچار تضاد شده و این مقوله با تبیین معیارها و ویژگی‌های اصیل جبران می‌شود.

سردار کبیری‌پور تصریح کرد: با تأسی بر منویات مقام معظم رهبری، تمدن نوین اسلامی بعنوان هدف نظام اسلامی ترسیم شده است؛ اما دنیای غرب تصویری از تمدن در ذهن مردم ترسیم کرده که با هدف اصلی نظام اسلامی مغایرت دارد.

وی ادامه داد: ویژگی تمدن غربی، نگاه تک بعدی و مادی به زندگی است. ضمن اینکه غربی‌ها با بکارگیری رسانه، صنعت سینما و تکثیر پیام‌های پنهان خود از زبان سلبریتی‌ها، بت جدیدی بنام سبک زندگی غربی را، در اذهان عمومی تشکیل داده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه قم با بیان اینکه فرهنگ غرب یک فرهنگ مهاجم است، گفت: دشمن نسبت به تغییر یا از بین بردن واقعیت‌ها عاجز است؛ لیکن در تغییر ادراک ما از واقعیات بسیار توانمند است. 

وی تاکید کرد: دشمن سعی دارد تا ادراک ما از واقعیت‌ها، همچنین میزان و معیار سنجش واقعیات را تغییر بدهد و ارزش‌ها را به ضد ارزش‌ تبدیل کند. این عملیات پیچیده مبتنی بر علوم شناختی است.

سردار کبیر‌ی‌پور با اشاره به ابعاد پیچیده اتفاقات سال اخیر اذعان داشت: مسئله عفاف و حجاب ظاهر فتنه‌ی سال گذشته بود، ولی باطن آن، گفتنِ نه به یک سیستم و نظام مستقر بود. 

جانشین فرمانده سپاه قم اظهار کرد: فتنه‌گران در سال گذشته، سبک تخریب‌گری را از بازی‌های رایانه‌ای آموخته بودند و آن را در میدان واقعی تکرار کردند.

سردار کبیری‌پور عنوان داشت: سال گذشته شاهد شکل‌گیری نسل جدیدی بنام وندال‌ها و‌ آشوبگرایان بودیم که این نسل بی‌هویت و علاقمند به تخریب، سوغات فرهنگ غرب و نتیجه‌ی جنگ شناختی است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: بطور مثال، شبکه‌های ماهواره‌ای درپی اتفاقات سال اخیر مکررا بر کلید واژه «مادر مقدس نیست» تاکید داشتند چراکه سعی داشتند تا قداست مادر را از بین ببرند.

سردار کبیر‌ی‌پور با تصریح بر اینکه تنها راه غلبه بر جنگ شناختی، تبیین است، خاطرنشان کرد: این جنگ دارای زوایای پنهانی است و دشمن در جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی، ضمن مطالعه‌ مغز انسان و تأثیرگذاری محرک‌ها بر نورون‌های عصبی، در تلاشند تا بخش ناخودآگاه ذهن ما را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات