خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

قرآن کریم عزت، حیا، عفت و حفظ بنیان خانواده را می‌خواهد

همدان-امام جمعه همدان گفت: قرآن کریم، عزت، پاکدامنی، حیا، عفت و حفظ بنیان خانواده را می‌خواهد اما امروز دشمن تلاش می‌کند این ها را از جامعه ما بگیرد.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۶۶
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان در حال افتتاح و یکی از کارهای خوب در حال انجام در استان همدان است که جای قدردانی دارد.

وی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و گرامیداشت فرارسیدن ایام میلاد باسعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امروز در جوامع غربی با مطرح کردن دروغین حقوق برای زنان، بسیاری از حق‌ها را از آن‌ها دریغ کردند.

امام جمعه همدان ادامه داد: امروز غرب در جریان خانواده، بستر تربیت کودک را از بین برده است و در سیاست‌های تمدن غربی فرزند مانع رشد مادی خانواده قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به مخالفت فرهنگ غربی با فرزندآوری، اظهارکرد: تمدن غربی می‌گوید خود را مشغول تربیت فرزند و فدای دیگران نکنید و همین موضوع افراد را به سمت نگهداری حیوانات خانگی سوق می‌دهد.

شعبانی با بیان اینکه جامعه غربی به زن نگاه ابزاری دارد و این موضوع در فرهنگ غربی تبدیل به روشنفکری شده است، تاکید کرد: آنچه که قرآن از آن به عنوان عذاب معرفی می‌کند تمدن غربی آن را به عنوان جریان روشنفکری مطرح می‌کند و این برای جوامع عذاب است.

وی با اشاره به اینکه اسلام بنیان خانواده را نگه‌می‌دارد، افزود: گفتمان انقلاب اسلامی زن را عزیز می‌خواهد و زن باید در جامعه مادر، ریحانه، عزیز به معنای نفوذ ناپذیر و فعال اجتماعی باشد؛ زن اسلامی در عین فعالیت اجتماعی باید فرزندانش را به بهترین شکل تربیت کند.

امام جمعه همدان با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه تحریم افزود: در این سوره ۲ زن نمونه معرفی شده‌اند که یکی از آنان آسیه زن فرعون است که در یک خانه فاسد با همه شرایط زندگی می‌کند و در نهایت به یک زن نمونه در قرآن کریم تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: قرآن کریم، عزت، پاکدامنی، حیا، عفت و حفظ بنیان خانواده را می‌خواهد اما امروز دشمن تلاش می‌کند این ها را از جامعه ما بگیرد.

شعبانی با اشاره به برگزاری جلسه جامعه مدرسین با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور، تصریح کرد: در اجلاسیه علمای بلاد از سراسر کشور، توصیه های اقتصادی مطرح شد و همچنین به دولتمردان و مسوولان توصیه شد با مردم همراه باشند که نکته بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه همراهی با مردم حرف علما و مشکل گشایی از مسائل معیشتی مردم مورد تاکید است، با اشاره به تصویب طرح جامع شهری همدان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، گفت: تصویب این طرح نقش ارزشمندی در رفع مشکلات حوزه مسکن مرکز استان خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار