خبرهای داغ:
تبریز- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و همزمان با تشییع ۲۸۰ پیکر شهدای گمنام در کل کشور، پنج شهید گمنام بار دیگر هوای تبریز را معطر و از میدان شهدا تشییع می شود.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۷۸
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دریادار رضا عباسی در جمع خبرنگاران افزود: این شهدا از ۱۶ آذر که با استقبال گرم اقشار مختلف مردم وارد تبریز شدند، تا روز تشییع میهمان مردم در یادواره و مراسم های مختلف است.

وی خبر داد: این شهدا همچنین فردا در کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی حضور خواهند داشت و روز ۲۵آذر نیز برنامه شب وداع را با این شهدا خواهیم داشت تا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تشییع و به محل های مشخص شده تدفین انتقال یابند.

دریادار عباسی ادامه داد: پیکر یکی از شهدا در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز که ۲۱ ساله و در عملیات والفجر هشت در منطقه بوارین به شهادت رسیده است خاکسپاری می شود.

وی اضافه کرد: پیکر یکی دیگر از شهدا نیز در شهر تیمورلوی  شهرستان آذرشهر ۲۳ ساله والفجر چهار منطقه پنجوین، پیکر سومین شهید در بخش ترک شهرستان میانه ۲۲ساله در تک دشمن در منطقه زبیدات، چهارمین شهید مقبره شیخ شهاب الدین اهری در شهرستان اهر ۴۵ ساله و در عملیات خیبر منطقه مجنون و پنجمین شهید در پادگان فرماندهی پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در مراغه ۱۹ ساله از منطقه سومار به شهادت رسیده است به خاک سپرده خواهد شد.

دریادار عباسی به اشاره به شرایط واگذاری شهدای گمنام، اظهارداشت: باید برای تحویل شهید ابتدا محل دفن آن دارای سند و به نام تقاضا کننده باشد و پس از آن یادمانی برای شهدا ساخته شود تا بتوان شهیدی را به آن اختصاص داد و اگر یادمان ها آماده نباشند شهبد واگذار نمی شود که متاسفانه عده ای غافل از این موضوع مباحثی را مطرح می کنند.

وی ادامه داد: با تشییع این پنج شهید گمنام تعداد شهدای گمنام مدفون در آذربایجان شرقی به ۲۱۶ شهید می رسد و ۷۵ یادمان نیز برای شهدای گمنام در استان ساخته شده است.

دریادار عباسی افزود: واگذاری شهدا به مزارستان ها و اماکنی که در آن ها شهید دفن شده است ممنوع بوده و از این پس شهدای گمنام به محل ها نیز یک شهید خواهد بود.

۲۶ آذرماه lمیدان شهدای تبریز میزبان پنج شهید گمنام

وی با اشاره به حضور و برکت شهدای گمنام در شهر نیز گفت: شهدا بدون ادعا آن روز رفتند و امروز عزیز مردم هستند و حتی مراسم های آن ها با نذورات خود مردم برگزار می شود و چنان با این شهدا مردم انس دارند که از جاهای مختلف بی آن که اطلاع داشته باشند در خصوص نام و نسان شهید آمده و سنگ نمام می گذارند.

دریادار عباسی همچنین به نقش رسانه ها در این برهه هجمه رسانه ای دشمنان نیز اشاره و اظهار کرد: رسالت اهالی رسانه خطیر بوده و این قشر نقش بسزایی در بازنشر آثار دفاع مقدس و تولیدات محتوایی در این راستا دارند و به نوعی همرزم شهدا در پیام رسانی فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

ارسال نظرات