نخستین سالگرد شهادت مولوی عبدالواحد ریگی با حضور جانشین فرماندهی سپاه سلمان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، فرزندان شهید، علما، بزرگان، معتمدان و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرای، اعضای شورای اداری و تامین، شوراها، بسیجیان و اقشار مختلف جامعه در سرسرای اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۷۶۵
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازخاش، حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان خاش در این مراسم گفت: دشمنان اسلام و کشور برای درهم شکستن وحدت، همگرایی، همبستگی، یکپارچگی و انسجام ملی برنامه دارند و در یکسال اخیر به شدت تلاش کردند تا میان ملت بزرگ ایران و مسئولان اختلاف بیندازند، اما با بصیرت و آگاهی مردم و روشنگری های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

وی اظهارداشت: دشمنان اسلام، از اقتدار و عظمت و ابهت نظام اسلامی ایران در هراس اند و با ترفند های مختلف خواهان تضعیف جایگاه ایران در حل معادلات جهانی و منطقه‌ای هستند.

امام جمعه خاش ادامه داد: طوفان الاقصی به دنیا نشان داد که رژیم صهیونسیتی رو به افول و نابودی است و غاصبان قدس در افزون بر دو ماه اخیر با حمایت‌های آمریکا و غرب حمله به زنان و کودکان را برای خود موفقیت فرض کرده اند، بنابراین دنیا خواهان پایان دادن به ظلم، تجاوزگری و کودک کشی صهیونیست‌ها در غزه و مناطق فلسطینی نشین است.

سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: خدمات برجسته شهید مولوی عبدالواحد ریگی که منشأ خدمات علمی، دانش، صلح، وحدت و خیرخواهی در جامعه بوده در سطح منطقه و استان برجسته است.

وی اظهارداشت: حرکت و افق روشن توسعه و رشد و تعالی به سوی اعتلاء و فتح قله ها بوده، بنابراین دشمن تلاش می کند مردم و مسوولان را از این مسیر منحرف و این حرکت را متوقف سازد.

سردار آبسالان جانشین فرماندهی سپاه سلمان نیز در سخنانی نقش علما، بزرگان و معتمدان، نخبگان و چهره‌های دلسوز و تاثیرگذار را در تقویت وحدت و همگرایی در جامعه مهم توصیف کرد و افزود: شهید مولوی ریگی، شخصیتی با تقوا، اهل علم و فضل، مردمداری، خیرخواهی، نجابت، صلح و صفا بودند و با ویژگی و شاخصه ولایت مداری توانستند مسیری را بروند که ماندگاری و زندگی و حیات جاودانه است.

فرماندار شهرستان خاش گفت: مولوی شهید عبدالواحد ریگی، شخصیت تأثیرگذار در وحدت، حل و فصل منازعات و اختلافات، عالمی وارسته، خیرخواه، دلسوز و مردمی بودند و وفاداری خود را به اسلام و ارزشهای اسلامی، نظام، انقلاب و رهبری نشان داده اند.

صاحب گل صالحی در نخستین مراسم بزرگداشت و سالگرد شهادت مولوی شهید عبدالواحد ریگی بیان کرد: شهید مولوی عبدالواحد ریگی، مظهر پاکی، نجابت، شجاعت، اخوت و برادری، علم و تقوا و در سالهای عمر با برکت خویش در پیگیری امور و کاهش دادن مشکلات پیشقدم بودند.

صالحی ادامه داد: هدف مهم از برپایی یادواره‌های شهداء در حقیقت انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استمرار راه شهداء و ادامه دادن راه مجاهدان، ایستادگی در مسیر حق و عدالت بوده و راه مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان اصل ولایت مداری و تداوم راه و سیرت شهیدان است.

فرماندار خاش اظهارداشت: دشمنان اسلام در ۴۴ سال اخیر به شکست های خود اذعان داشته و اعتراف کرده اند و ایران به دنیا نشان داده در حال درگیری با آمریکا و ابرقدرتهای جهان می تواند در منطقه قدرتی مهم و تأثیرگذار و الگویی برجسته در مبارزه با مستکبران باشد.

صالحی افزود: نظام اسلامی ایران مردم بنیان بوده و در ۱۱ اسفند ماه امسال شاهد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود و در این انتخابات اقتدار، مشروعیت و جلوه های مردم سالاری دینی نظام اسلامی به نمایش گذاشته می شود.

وی متذکر شد: دشمنان اسلام و کشور با ناکارآمد نشان دادن، تضعیف جایگاه مجلس و شورای نگهبان، سیاه نمایی و انکار دستاوردهای نظام و دولت و فاصله انداختن میان مردم، دولت و مسوولان نظام، تحریم انتخابات و به راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی، خواهان منفی جلوه دادن شرکت در انتخابات و کاهش مشارکت مردم در این عرصه است، بنابراین همه اقشار جامعه باید با هوشیاری و آگاهی و بصیرت نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار