کشف ۳۷ تن آرد قاچاق در مراغه توسط اطلاعات سپاه

تبریز- فرمانده سپاه مراغه گفت: شبکه اخلالگران توزیع آرد یارانه‌ای در این شهرستان توسط سازمان اطلاعات سپاه متلاشی و ۳۷ تن آرد نیز از این متهمان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۳۳
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یحیی حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگاران افزود: شناسایی این افراد در پی نارضایتی‌ فراگیر مردم از کمبود آرد در برخی از مناطق و تعطیلی یا کاهش شیفت‌های کاری برخی از نانوایی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تشکیل صف‌های طولانی و زیرسؤال رفتن کرامت شهروندان از دیگر نتایج سوء قاچاق آرد در شهرستان به شمار می‌رود، اضافه کرد: پس از شناسایی اعضای این شبکه، چند نفر از دلالان کلان و اخلال‌گران شبکه توزیع آرد یارانه‌ای دستگیر و تعدادی از آنان نیز احضار و به دستگاه قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه سرنخ‌های اصلی فساد پس از هماهنگی با دستگاه قضایی شهرستان و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند، تاکید کرد: این دلالان، آرد قاچاق را با قیمت آزاد به صنوف و مشاغل مختلف مانند آزادپزها، دامداری‌ها و غیره عرضه کرده و از این راه سود سرشاری با توجه به مابه التفاوت قیمت یارانه‌ای آن نسبت به نوع غیریارانه‌ای کسب می‌کردند.

به گفته فرمانده سپاه مراغه، متهمان اصلی با قرار تامین مناسب در بازداشت هستند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر افراد مرتبط و شناسایی دیگر زوایای موضوع در دست اقدام و رسیدگی است.

سرهنگ حیدری با تشکر از زحمات دادستان شهرستان، از جدیت دستگاه قضایی در برخورد قانونی با مجرمان نظام اقتصادی و اخلالگران بازار قدردانی کرد و ادامه داد: تلاش‌های ریاست تعزیرات حکومتی، اعضای کارگروه فرمانداری و سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه مراغه نیز قابل قدردانی است.

وی همچنین ضمن هشدار به متخلفان اقتصادی در این شهرستان اظهار کرد: مراغه برای قاچاقچیان و متخلفان تنظیم بازار ناامن‌تر شده و با تمام متخلفان، متناسب با نوع تخلف به صورت قانونی برخورد می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار