حاشیه نگاری از موزه شهدای جوین

به بچه‌هایمان ظلم نکنیم/ فقط کافی است آنها را با شهدا آشنا کنیم

برخی تا صحبت از کار فرهنگی می‌شود دلیل می آورند و با توجیه های آبکی، می‌گویند باید اعتبار مالی داشت مگر میشود بدون پول کار فرهنگی کرد؟!! و چنین و چنان.
کد خبر: ۹۵۶۱۴۰۵
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از جوین، بازدید از موزه شهدای دفاع مقدس در شهرستان جوین با تمام سادگی و بی‌آلایه بودن، یاد و نام شهدا را فریاد می‌زند برخی تا صحبت از کار فرهنگی می‌شود دلیل می آورند و با توجیه های آبکی، می‌گویند باید اعتبار مالی داشت مگر میشود بدون پول کار فرهنگی کرد؟!! و چنین و چنان.

... اما وقتی به موزه شهدای جوین می‌روید این مکان شهدایی، پیام‌هایی را منتقل می‌کند که مخاطب را هم با فرهنگ دفاع مقدس پیوند می‌دهد و هم تاکید دارد که کارهای قشنگی برای بچه هایمان می‌توانیم انجام بدهیم که نیاز به پول آنچنانی هم نیست.

در حین بازدید متولی موزه را می‌بینم که با تعدادی از دانش آموزانی که برای بازدید به این موزه آمده اند در حال توضیحاتی است
آنچه از گپ و گفت برادر شمس آبادی با دانش آموزان دریافتم این است که پیوند نسلی اراده می‌خواهد و عزم، یاد فرمایش آقا می افتم که همین چند روز قبل در دیدار با بسیجیان فرمودند: ( نقل به مضمون ) صبر و تلاش شما، اهداف دست نیافتنی را یافتنی خواهد کرد.
آثار و اشیایی که در این موزه در مقابل چشمان هر مخاطبی به نمایش گذاشته شده است برای خود قصه و حکایتی دارد از تابلویی که در اسارت توسط آزاده عزیز جوینی بدون هیچ گونه امکاناتی و به دور از چشم بعثیون عراقی طراحی و آماده شده تا لباس های شهدایی که از خانواده آنها به امانت گرفته شده تا حال و هوای شهدا را استشمام کنیم.

حضور دانش آموزان مدرسه در موزه توجهم را جلب کرد سراغ متولی موزه رفتم و سئوال کردم چقدر بازدید کننده دارید که در پاسخ می گوید همین هفته دفاع مقدس که گذشت ۵۸ کلاس دانش آموز از موزه بازدید کردند، هفته بسیج هم که ۶۸ کلاس دانش آموز شهرستان جوین برای بازدید از موزه درخواست داشتند

شمس آبادی که خود معلم بازنشته است می‌گوید هیچ ساعتی از شبانه روز درب موزه به روی کسی بسته نیست و پذیرای مشتاقان است.
او خاطرات قشنگی دارد که توصیه میکنم در بازدید از موزه با آن میتوانید آشنا شوید.

گزارشگر/ غلامرضا ترابی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار