خبرهای داغ:
آمریکا در بین 10 کشور نخست ناامن، برای زنان است که البته این آمار حداقل در یک دهه اخیر به قوت خود ثابت باقی مانده و تغییری پیدا نکرده است.
کد خبر: ۹۵۶۱۲۲۳
|
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج - از خوزستان، صغری محمدپور در خصوص تحقیر شدن زن در غرب بیان کرد: یکی از بارزترین نظریات توماس آکویناس، فیلسوف و رهبر مسیحیت کاتولیک که از زمان حیاتش تا به امروز هم در جامعه غرب مورد استناد بوده، این است که مرد آغاز و انجام زن است. با این تفکر و اندیشه باید کسانی که از دنیای غرب تبعیت می کنند به این نتیجه برسند که وقتی یک فیلسوف نظریه پرداز در خصوص شان زن اینگونه اظهار نظر می کند، در واقع ولنگاری غرب ، تحت عنوان غرب وحشی و بدون روتوش، حاصل همین تفکراتی است که در جامعه بروز پیدا کرده است.

وی افزود: با ریشه یابی حقوق زن در غرب می توان گفت که غربی ها زن را دست آویزی برای مداخله در امور کشورهای دیگر و البته برای تامین نیازهای نظام سرمایه داری خودشان قرار دادند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: طبق گزارش مرکز شمارش خودکشی در کشور انگلیس طی 10 سال منتهی به 2018، یک هزار و 425 زن کشته شده اند که نشان می دهد هر سه روز یکبار یک زن به قتل می رسد. موضوع قابل تامل تر این است که زن های کشته شده عمدتا توسط همسر یا پدرانشان به قتل رسیده اند و این تنها بخشی از ظلم و تحقیر علیه شخصیت و هویت یک زن در جامعه غربی است.

محمدپور ادامه داد: شی انگاری و جاذبه های جنسی زنان در دنیای غرب به ابزاری برای جلب مشتری بیشتر در نظام سرمایه داری تبدیل شده است و اینگونه آنها را از محیط امن خانه و خانواده دور کرده تا بتوانند بدترین نوع تحقیر علیه خودشان را شکل دهند. درست مثل همین فتنه و نیرنگی که برای خانواده های نظام جمهوری اسلامی تدوین کرده بودند.

وی عنوان کرد: این حجم از تحقیر در نگاه تمدن غربی به زن قطعا محصول یک نظام سرمایه داری است که سالیان سال بعد از دوران رنسانس شکل گرفت. با روی کارآمدن بورژوازی با توجه به اینکه دنیای صنعتی شدن ملزومات خودش را می طلبید برای جذب سرمایه به ابزار احتیاج بود و نتیجه این فرایند تحمیل زن به عنوان ابزار جذب سرمایه به جوامع دیگر شد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه زن در جوامع سرمایه داری غربی به عنوان یک هویت جدید در قالب بی هویتی و دست پرورده نظام لیبرالیسم مطرح شد، افزود: برای همین نخستین چیزی که مورد توجه قرار گرفت، جاذبه های جنسی و ظاهری زن بود که در قالب معرفی کالاها با نمایش انواع فیلم ها و سریال ها به خورد جهان دادند.

محمدپور با بیان اینکه دنیای غرب، زنان را با استفاده از فضای رسانه ای و تبلیغاتی به یک مصرف کننده سیری ناپذیر تبدیل می کند، تاکید کرد: جاذبه های جنسی زن، آنها را بر این باور قرار داد که می توانند برای مصارف تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرند و زنان این باور غلط را بپذیرند و تایید کنند که واقعا ابزاری بیش نیستند.

وی اظهار کرد: سالهاست با نگاه اسلام به هویت زن که نه وابستگی شرقی و نه ولنگاری غربی دارد، زن در مکتب پویای دین مبین اسلام در کنار حجب و حیا، وقار و آموزه های دینی خودش توانست پا به عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، علمی و ورزشی بگذارد.

این فعال سیاسی افزود: این زن نمونه، به خوبی توانست تعادل میان نقش آفرینی در خانه و خانواده و هم فضای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را ایجاد کند و لذا همین باور باعث شد که دنیای استعماری، استثماری و بردگی زن غرب احساس خطر کند و دست به دامن تدوین قوانینی بزنند که تلقین کننده بی هویتی در زنان باشد.

محمدپور گفت: نگاه زن به غرب از دیرباز یا در انزوا کشیدن او بوده یا در سالیان اخیر به عنوان کالایی برای جذب سرمایه مد نظر قرار می گرفته است . هویتی که هیچوقت شخصیت آور نبوده و نیست و این را می توان از شبکه های رسانه ای و نظریه پردازان متوجه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار