امام جمعه تربت جام تاکیدکرد:

مجلس شوراى اسلامى، حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونى كشور است/شهید مدرس، به معنای واقعی کلمه یک رجل سیاسی شجاع بود

امام جمعه تربت جام با تاکید بر اینکه باید نماینده مجلس مجهز به دو عنصر شجاعت و عقلانیت باشد، گفت: شهید مدرس به معنای واقعی کلمه یک رجل سیاسی شجاع بود.
کد خبر: ۹۵۶۰۶۴۱
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲

مجلس شوراى اسلامى، حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونى كشور است/شهید مدرس، به معنای واقعی کلمه یک رجل سیاسی شجاع بود

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت جام، امام جمعه تربت جام گفت:شهید مدرس یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار و ماندگار، در تاریخ سیاسی معاصر ایران است ،درعظمت شخصیت شهید مدرس همین بس که امام خمینی (ره) که خود یگانه دوران بود ازمریدان و ارادتمندان به این شهید بزرگوار است همواره از «مدرّس» به نیکی و بزرگی یاد می‌کردند.

 حجت الاسلام اسلامی:شهید مدرس به معنای واقعی کلمه یک رجل سیاسی شجاع بود،در دوران دیکتاتوری سیاه رضای پهلوی که هیچ کس جرأت نفس کشیدن نداشت مدرس در مجلس با صدای بلند علیه او سخنرانی می‌کرد روزی با عصبانیت و پرخاش خطاب به مدرس فریاد می‌زند:«سید! تو از جان من چه می خواهی؟»مرحوم مدرس با لهجه شیرین اصفهانی جواب داد؛ "می خواهم که تو نباشی".

حسین اسلامی ادامه داد:برای یک عنصر سیاسی مثل نماینده مجلس،شجاع بودن ضرورت دارد که هم بتواند درمقابل زورگویی‌ها و سلطه‌ گری‌های خارجی‌ها بایستد و حافظ منافع ملت باشد وهم بتواند در مقابل زیاده‌خواهان و رانت خواران و مفسدان داخلی بایستد و مرعوب توپ و تشرها و جوسازی‌های رسانه‌ای کانون‌های قدرت و ثروت، نشود و فقط تابع منافع و مصالح عامه مردم باشد.

امام جمعه تربت جام تاکید کرد:البته در کنار شجاعت، نماینده مجلس نیاز به عقلانیت و کارآمدی هم دارد، مجلس شوراى اسلامى حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونى كشور است ،کسی که وارد مجلس می‌شود قرار است در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... برای 90 میلیون ایرانی قانون وضع کند. سرنوشت کشور در دست اوست خب، آن آقا یا خانمی که داعیه نمایندگی دارد و تلاش می‌کند وارد مجلس شود آیا سواد،دانش و کارآمدی لازم را دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها