خبرهای داغ:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خبر داد
تبریز- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از افزایش چهار برابری اعضای این کانون ها در استان طی ۹ ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۹۷۵۱
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

افزایش چهار برابری اعضای کانون های مساجد در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی شفیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد از آغاز تاسیس در استان منشأ اثر در حوزه های فرهنگی هنری بوده است، گفت: فعالیت این کانون ها نیز طی ۹ ماه گذشته در مقایسه با دو سال گذشته افزایش هشت برابری داشته است.

وی افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ۳۰ سال پیش ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است و در استان نیز از همان زمان فعالیت خود را آغاز که اکنون یکهزار و ۴۴۱ کانون در استان فعالیت دارند و پیش بینی می شود این تعداد به یکهزار و ۴۸۰ کانون برسد که قطعا با افزایش کانون اعضای آن ها نیز افزایش خواهد یافت.

شفیهی اضافه کرد: ستاد فهما در استان طی ۹ ماه گذشته شاهد موفقیت هایی بوده که راه اندازی ۷۲ کانون تخصصی در حوزه بانوان در راستای فعالیت های تخصصی این قشر در مباحث مختلف از آن جمله است.

وی با بیان اینکه هر کانون به عنوان یک پایگاه فرهنگی هنری محسوب می شوند و نماینده فهما هستند، بیان کرد: مردم فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی محلات را می توانند از این کانون ها پیگیری کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۰۰ کانون دارای کتابخانه و سالن مطالعه هستند، گفت: از این تعداد کانون، ۲۵۰ کانون دارای مخزن کتاب است.  

وی امضای ۲۷ تفاهم نامه همکاری و مشارکت با دیگر نهادها، همبستگی کودکان با کودکان غزه، جشن کتاب خوانی، حضور در نمایشگاه کتاب و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری، اجرای محافل قرآنی در طول سال و محافل ویژه قرآن در ماه رمضان، دوره های آموزشی همچون تئاتر مسجدی شیستان، تکریم هنرمندان در برنامه های مختلف کانون ها و دهها برنامه دیگر را از اهم برنامه های ستاد کانون های مساجد طی امسال برشمرد.

افزایش چهار برابری اعضای کانون های مساجد در آذربایجان شرقی

شفیعی همچنین برگزاری طرح تابستانی «مسجد کانون نشاط» در ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری عنوان و بیان کرد: در این طرح بیش از یکهزار کلاس رایگان برگزار شد.

 وی راه اندازی کانون دخترانه دهه هشتادی ها با عنوان «ره پویان یاس» و کانون پسرانه دهه هشتادی ها با عنوان «آرمان فرهنگ و هنر» برگرفته از نام شهید آرمان علی وردی را از دیگر فعالیت های ستا کانون های مساجد نام برد.

شفیعی برگزاری جشنواره عکس محرم «به نشانه علم»، گرامیداشت هفته حجاب و عفاف و کرامت و دوره آموزشی سواد رسانه  و برگزاری دوره مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی را از دیگر برنامه ها حواند و افزود: هنرمندان مسجدی استان در رویداد ملی فهما که در ۱۴ بخش برگزار شد توانستند در ۱۲ بخش آن رتبه کسب کنند.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود مردم محوری، مسجد محوری و استفاده از خلاقیت و توانمندی اعضای کانون ها در اجرای برنامه را مهم دانست و تاکید کرد: مردم بهتر و بیشتر از مسدولان نسبت به مناطق و محلات اشراف دارند و بهتر می توانند در اجرای برنامه ها نقش آفرین باشند.

شفیعی اجرای بیشتر برنامه ها را معطوف به قشر کودک و نوجوان اعلام و اظهار کرد: هر چند خانواده نقشش اساسی در تربیت دارد ولی اگر فرایند تربتی در کانون ها اتفاق بیفتد در کنار آن می تواند اثربخش باشد و بر همین اساس راه اندازی کانون ها در مناطق محروم و آسیب پذیر را اولویت داریم تا مباحث تربیتی، اخلاقی و اگاهی بخشی را از این طریق دنبال کنیم.

وی همچنین میانگین سنی اعضای کانون های مساجد استان را بین ۲۰ تا ۳۰ سال اعلام و اضافه کرد: همچنین  ۱۰ درصد اعضای کانون ها بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار