تبریز- مسئول معاونت تربیت و آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه عاشورا از برگزاری اجلاسیه یکصد و ۳۰ شهید مربی آموزش در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۹۳۳۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد جعفر آقایی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این اجلاسیه ذیل کنگره ملی شهدای استان روز پنج شنبه از ساعت ۹:۳۰ در تالار وحدت دانشگاه تبریز  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه الگوی مربیان آموزش نظامی شهید سردار علی تجلایی به عنوان نخستین مربی آموزش نظامی سپاه عاشوراست، گفت: این شهید تلاش ها و خدمات ارزشمندی را در این راستا انجام دادند و سرآمد آن بودند چنانکه حتی سردار سلیمانی نیز از این شهید به عنوان استاد خود یاد کردند.

آقایی اضافه کرد: از این ۱۳۰ شهید مربی آموزشی در استان، سه نفر آن ها پس از دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است که شهید حسن پورعبدی در آذر ماه سال ۱۳۸۴ هنگام آموزش تخریب و شهیدان عباس عبدالهی و صادق عدالت اکبری در جبهه مقاومت به شهادت رسیده اند.

وی سخنرانی سردار زادکمند؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کشور و رونمایی از جلد یک کتاب «ستارگان آسمان» را از اهم برنامه های اجلاسیه خواند و ادامه داد: این کتاب شامل خاطرات، زندگی نامه و وصایای ۳۰ مربی شهید است که در جلدهای بعدی مطالب دیگر شهدای مربی نیز چاپ خواهد شد.

آقایی افزود: همچنین در این اجلاسیه به صورت نمادین از خانواده ۱۰ شهید تجلیل می شود و تجلیل از خانواده همه شهدا در قالب دیدارهایی که داشتیم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای اجلاسیه و کنگره شهدا نیز یادوراه هایی در مراکز آموزشی خاصبان، شهید تجلایی نیز برگزار و طی آن ها نیز از تعدادی خانواده شهدا تجلیل شده است.

آقایی با بیان این که برگزاری این اجلاسیه پیش زمینه ورود به کنگره شهید و تبیین نقش مربیان شهید است، اظهارداشت: بالای ۹۰ درصد شهدا با مربیان شهید افت و خیز داشتند و این مربیان دوشادوش شهدا دفاع کردند و به شهادت رسیدند و این نکته ممتاز شهدای مربی است.

مسئول معاونت تربیت و آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه عاشورا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر قوی شدن، بیان کرد: قوی شدن مستلزم آموزش است و در همین راستا آموزش برای ما مهم و جدی است و دوره های آموزشی را با کیفی بخشی آن ها اجرا می کنیم.

وی توجه جدی به توانمندی کارکنان سپاه و بسیجیان را از اهم محورهای معاونت آموزش دانست و افزود: آموزش ها در سطوح مختلف از پایگاه گرفته تا گردان ها به صورت عالی و با عزمی جدی اجرا می شود که کسب رتبه مالک اشتر کشوری توسط این معاونت در سه سال متوالی نشانگر آن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار