برنامه ریزی برای اصلاح الگوی کشت در راستای احیای دریاچه اورمیه در بناب

تبریز- سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب از برنامه ریزی برای اصلاح الگوی کشت در راستای احیای دریاچه ارومیه و افزایش تولید با همکاری مرکز تحقیقات دیم کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۸۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین سائلی در بازدید میدانی از محل روستاهای چپقلو و خلیل وند در گفتگو با خبرنگاران گفت: اقدامات و بازدید‌هایی برای افزایش تولید با تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات دیم کشور انجام شده و برنامه ریزی‌ها در این راستا با هدف جایگزین کردن ارقام مقاوم به شوری و کم آبی در بناجوی غربی شهرستان بناب  انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و بحران آب و خاک در سواحل دریاچه اورمیه و دهستان بناجوی غربی با دعوت از تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات دیم کشور موضوع در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مطرح شد و مقرر شد در این زمینه کارگروه تخصصی با مشارکت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات دیم تشکیل یافته و برای حل این چالش راهکار ممکن پیشنهاد داده شود تا بر این اساس اقدامات اجرایی آغاز شود.

سائلی با تاکید بر اهمیت این موضوع افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا با توجه به اطلاعات اقلیم منطقه، اطلاعات خاک شناسی و نقشه های پایه کاداستر بر مبنای اطلاعات جغرافیایی (GIS) انجام شده و نتیجه نهایی ارائه خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار