کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با موضوع مهارت افزایی سبک زندگی ویژه خواهران بسیجی در شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۶۲
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین صالحی، کارشناس مسائل خانواده گفت: انسان همواره با شناخت آنچه در طول زندگی با آن در ارتباط است نیاز دارد که از مهم‌ترین آنها خانواده است ، نحوه تشکیل و بقای آن نقش مهمی در سعادتمندی افراد، جوامع ، و ملت ها دارد لذا باید در تحکیم بنیان خانواده بسیار کوشید.


وی افزود: دین اسلام در این عرصه نیز همچون سایر ابعاد و عرصه‌ها آموزه های متعالی و حیات بخش را ارائه می‌کند و برای عواملی چون وجود ایمان و تقوا ، عشق ومحبت و فاداری ، اعتماد متقابل ، صبر وشکیبایی ، مدیریت صحیح ، اخلاق نیکو در اعضای خانواده تاکید دارد.


صالحی در ادامه به ویژگی های انتخاب همسر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مناسبی که می تواند جوانان عزیز را در انتخاب ویژگی‌های درست همسر یاری رساند دین و رهنمودهای مبلغان آن است سیره پیامبر اکرم واهل بیت علیهم السلام بهترین الگوی همسر داری وتربیت فرزند است.


صالحی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین و اصلی ترین معیارهایی که در زندگی مشترک می تواند سعادت و خوشبختی را برای زوجین به همراه داشته باشد ایمان و تقوا، اخلاق نیکو، اصالت خانوادگی، سلامت روحی و جسمی می باشد که این معیارها در تربیت فرزند هم بسیار تاثیرگذار است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار