در هفته بسیج؛

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده در زابل برگزار شد

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با موضوع مهارت افزایی سبک زندگی ویژه خواهران بسیجی در شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۶۲
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین صالحی، کارشناس مسائل خانواده گفت: انسان همواره با شناخت آنچه در طول زندگی با آن در ارتباط است نیاز دارد که از مهم‌ترین آنها خانواده است ، نحوه تشکیل و بقای آن نقش مهمی در سعادتمندی افراد، جوامع ، و ملت ها دارد لذا باید در تحکیم بنیان خانواده بسیار کوشید.


وی افزود: دین اسلام در این عرصه نیز همچون سایر ابعاد و عرصه‌ها آموزه های متعالی و حیات بخش را ارائه می‌کند و برای عواملی چون وجود ایمان و تقوا ، عشق ومحبت و فاداری ، اعتماد متقابل ، صبر وشکیبایی ، مدیریت صحیح ، اخلاق نیکو در اعضای خانواده تاکید دارد.


صالحی در ادامه به ویژگی های انتخاب همسر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مناسبی که می تواند جوانان عزیز را در انتخاب ویژگی‌های درست همسر یاری رساند دین و رهنمودهای مبلغان آن است سیره پیامبر اکرم واهل بیت علیهم السلام بهترین الگوی همسر داری وتربیت فرزند است.


صالحی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین و اصلی ترین معیارهایی که در زندگی مشترک می تواند سعادت و خوشبختی را برای زوجین به همراه داشته باشد ایمان و تقوا، اخلاق نیکو، اصالت خانوادگی، سلامت روحی و جسمی می باشد که این معیارها در تربیت فرزند هم بسیار تاثیرگذار است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار