همزمان ‌با هفته مبارک‌بسیج همایش رزمندگان‌اسلام شهرستان ‌فلارد در سالن اجتماعات بسیج‌ امام حسین‌ علیه السلام شهرستان ‌فلارد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۷۱۳۰
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حاج محمد(جمعلی) کیانی از یادگاران دوران دفاع مقدس با گرامیداشت هفته ی مبارک بسیج و شهدای جنگ تحمیلی به نقش و جایگاه بسیجیان در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرمین شریفین و دفاع از وطن پرداخت و گفت: ولایت پذیری، توکل و توسل از مهمترین ویژگی های بسیجیان است.

فرمانده و یادگاردوران دفاع مقدس، در بخشی از سخنان خود در مورد سردار شهید الیاس ارجمند فرمانده اطلاعات عملیات تیپ44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: هر کسی از شهید الیاس ارجمند حرف به میان آورد، می گوید شهید الیاس ارجمند چه کسی بود ولی من می‌خواهم بگویم شهید ارجمند چه کارهایی بزرگی، چه ایثار و فداکاری از خود نشان داد و در خصوص رشادت و دلاوری ها و جانفشانی سردار شهید الیاس ارجمند سخن به میان آورد.

سردار شهيد محمد علي شاهمرادي قائم مقام تيپ 44 قمر بني هاشم علیه السلام در ميان مردم اشک مي ريخت و مي گفت: الیاس ارجمند از عزيزترين و شجاعترين و بهترين افرادي بود که ما او را از دست داديم. حقيقتا کمبودش را احساس مي کنيم. همه اعمالش به خاطر خدا بود و هيچگونه انتظاري از کسي نداشت. ماموريت هاي خطرناکي که کسي حاضر نبود قبول کند، ايشان با جان و دل مي پذيرفت. در تمام ماموريت هايي که براي شناسايي مي رفت،‌موفق بود. شب و روز را در آبها مي گذرانيد تا راهي پيدا کند و به عقبه دشمن نزديک شود و اطلاعات دقيقي از وضعيت دشمن به دست آورد. ماموريت هايي که ايشان قبول مي کردند، واقعا سخت بودند. نيروهاي ما حدودا دو ماه روي منطقه عملياتي بدر کار کردند ولي نتوانستند آن اطلاعاتي که ما نياز داريم در اختيارمان بگذارند. اما وقتي شهيد ارجمند از مرخصي که به واسطه ي مجروح شدن از ناحيه ي دست راست رفته بود،‌برگشت؛ ما او را در جريان عمليات و منطقه گذاشتيم. ايشان پذيرفتند و در مدت چهار روز موفق شدند مواضع صعب العبور را پشت سر بگذارند و چند روزي در خاک دشمن بود تا اينکه اطلاعات کاملي از وضعيت دشمن را در اختيار ما گذاشتند تا ما بتوانيم عمليات را شروع کنيم.

حاج محمد(جمعلی) کیانی به ویژگی های بسیجیان اشاره کردو اظهار داشت: بسیجی در کنار ایمان و اخلاص محض، صراحت در گفتار، پرهیز از انحصارطلبی، زورگویی و قدرت طلبی، پیشقدم در استقبال از خطرات است، حریت، عبودیت و شهامت دارد و تمام وجودش وقف اسلام ناب، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و تمام ارزش های متعالی انقلاب اسلامی است.

فرمانده و یادگاردوران دفاع مقدس،به ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن با پیشرفت های نظامی، کاری با دشمن کردیم که شیطان بزرگ آمریکا و استکبارجهانی جرات نمی کنند آغاز کننده جنگ علیه ایران اسلامی باشند، این اقتدار را مدیون رهبری های امامین انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام ، ایثارگران و شهدا هستم.

وی، عملیات طوفان الاقصی رزمندگان جبهه مقاومت و تربیت‌شدگان مکتب حاج قاسم اشاره کرد و افزود: عملیات غافلگیر کننده رزمندگان جبهه مقاومت،مایه تحقیر و ذلت آمریکا، اسراییل و کشورهای غربی که محکم پشت رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، شد.

فرمانده و یادگاردوران دفاع مقدس،ادامه داد: یک روزنامه اسراییلی نوشت، مبلغ یک میلیارد دلار که برای ساخت دیوار حائل هزینه شد، در روز اول جنگ و عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت و به صورت صفحه کاغذی درآمد.

حاج علی جوانبخش از رزمندگان و آزادگان جنگ تحمیلی هم در این همایش به بیان خاطرات پیرامون ایمان و استقامت اسراء در دوران اسارت پرداخت.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد، در آغاز این همایش با شکوه ضمن مقدم گویی به پیشکسوتان ایثار و شهادت و گرامیداشت هفته مبارک ‌بسیج، به عملیات افتخار آفرین طوفان الاقصی رزمندگان جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: عملیات طوفان الاقصی جبهه مقاومت وحشت را در دل رژیم جعلی و کودک کش اسراییل و شیطان برزگ آمریکا و متحدان غربی این رژیم جنایتکار صهیونیستی انداخت و همدلی،وحدت و انسجام رزمندگان را افزایش داد.

حاج نبی الله بابا احمدی،ادامه داد:با آغاز عملیات افتخار آفرین طوفان الاقصی،اسراییل از اوج غرور و نخوت به حضیض تحقیر کشیده شد و برنامه های طراحی شده ی آنها برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه بر باد رفت.

یادگارسالهای دفاع مقدس،از تشریف فرمایی رزمندگان اسلام و همکاری مسئولان و همه عزیزان در برپایی این همایش با شکوه تجلیل و قدر دانی کرد گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ، حضور رزمندگان اسلام در این همایش ها، برگزاری یادواره های شهدا و بیان خاطرات آن دوران طلایی است.

تلاوت کلام نورانی وحی، سرود ملی،خیر مقدم گویی مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد، سخنرانی یکی از فرماندهان و یادگاران سالهای دفاع مقدس،خاطره گویی طلایه داران فتح و پیروزی، شعرخوانی، مداحی ذکر توسل ،هدیه فرهنگی  و پذیرایی از برنامه های همایش بود.

ارسال نظرات