خبرهای داغ:
معاون تعلیم‌وتربیت سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: رزمایش ۳۱۳ صالحین با حضور ۳۱۳ گروه تربیتی صالحین برادران و خواهران همزمان در سراسر کشور، روز جمعه ۳ آذرماه در شبستان امام‌ خمینی (ره) و شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۳۸۷
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

حجت‌الاسلام‌ محمد صیدی‌لو معاون تعلیم‌وتربیت سپاه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اظهار داشت: بیش از ۱۴ سال است که گروه‌های تربیتی تحت عنوان حلقه‌های صالحین در بسیج تشکیل شده است.

وی افزود: این گروه‌ها که در مساجد فعال و مستقر هستند، نسبت‌ به مجاوران مسجد اعم از کودک، نوجوان، جوان، زن و مرد احساس تکلیف می‌کنند و بدین منظور با گروه‌ها و افراد مختلف در محل ارتباط‌ گرفته و آنها را به حضور فعال در مسجد دعوت می‌کنند.

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه استان قم ادامه داد: بسیجیان، افراد محله را به مساجد دعوت کرده و این افراد را در سنین مختلف سازمان‌دهی می‌کنند. بعد از تشکیل گروه‌ها، به هر گروه یک مربی اختصاص می‌یابد که وی بمنظور رشد این افراد در ابعاد مختلف معرفتی، بصیرتی، مهارتی، مدیریتی و تربیتی به فعالیت می‌پردازند.

وی بیان داشت: رونق‌بخشی به نماز در مساجد، تبدیل بسیج به پایگاه‌هایی برای رشد، تحول نوجوانان و جوانان و رفع مشکلات مردم و خدمت به مردم از جمله برنامه‌های حلقه‌های صالحین است.

حجت الاسلام صیدی‌لو تصریح کرد: هر ساله گروه‌های صالحین ضمن نمایش و ارائه اقتدار، عظمت گروه‌های تربیتی و برنامه‌های خودشان در مصلی‌ها و اماکن زیارتی حضور پیدا می‌کنند و به یک اجتماع چند هزارنفری تبدیل می‌شوند.

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: مراسم میقات صالحین نمایش یک شبکه بزرگ بسیج در حوزه تربیت بسیجی است ضمن اینکه این موضوع نیز مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مربیان استان قم به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و ضمن تشکیل گروه‌ها و حلقه‌های صالحین، نسبت‌ به رشد افراد و اعضای آن فعالیت می‌کنند.

رزمایش ۳۱۳ صالحین ۳ آذرماه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه قم یادآور شد: روز جمعه ۳ آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم نیز تجمعی با عنوان رزمایش صالحین با حضور ۳۱۳ گروه تربیتی صالحین برادران و ۳۱۳ گروه تربیتی صالحین خواهران در شبستان امام‌ خمینی (ره) و شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش اول، برنامه‌های گروهی از ساعت ۹ تا ساعت ۱۰ برگزار می‌شود و در بخش دوم نیز اجتماع اقتدار و حماسه بمناسبت مسئله روز یعنی جهان اسلام یعنی غزه و فلسطین برگزار خواهد شد و سپس در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام صیدی‌لو عنوان داشت: گروه‌های صالحین در ۵ موضوع به مباحثه خواهند پرداخت که موضوعات پیشنهادی نظیر مباحثه جنگ غزه، انتخابات و افزایش مشارکت مردم، حجاب اسلامی و هویت زن ایرانی‌اسلامی، اعتلای بسیج و جهاد تبیین می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در پایان نیز تجمع‌کنندگان برای حضور در نمازجمعه به سمت مصلای قدس حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار