جشن ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و گرامیداشت مقام پرستار به همت بسیجیان پایگاه مطهره شهر گوجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۷۷۸
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسب گرامیداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب سلام الله علیها  جلسه ای در پایگاه مقاومت بسیج خواهران مطهره شهر گوجان با موضوع روشنگری سبک زندگی اسلامی و اسوه گرفتن پرستاران از صبر حضرت زینب کبری سلام الله علیها همزمان با نماز مغزب و عشا برگزار شد.

در این برنامه کارشناس مسائل تربیتی و دینی در گفت و گو با بسیجیان حاضر در پایگاه مقاومت مطهره با تبریک ولادت با سعادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستاز اظهار کرد: یکی از درجه‌های والای حضرت زینب کبری سلام الله علیها مقام علمی و دانش بیکران آن حضرت است، او نواده پیامبر، مدینه علم و دختر امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام باب مدینه علم و از خاندانی است که از کودکی علم به آنها چشانده شده و وجودشان از آن سیراب گردیده است.

سرکار خانم حیدری، با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها با دانشی مبتنی بر آیات قرآن کریم در مقام ابلاغ کلام کربلا از جان مایه گذاشت و ثمره آن جاودانگی جریان عاشورا گشت، گفت: سخنان و خطبه‌های عالمانه و همراه با استدلال به آیات قرآن از سوی حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه نزد عبیدالله بن زیاد و همچنین در دربار یزید، هر کدام شاهدی بر توانایی علمی این بانوی بزرگوار اسلام است.

وی پرستار را فرشته رحمت بیمار دانست و تاکید کردند: امروزه پرستاران نقش کلیدی در ارتقای سلامت جامعه دارند و باید بدانیم که قدردانی از این مجموعه و کمک به بهبود شرایط کاری و زندگی آنها باعث افزایش سطح سلامت جامعه خواهد بود . سالروز ولادت این بانوی بزرگ موقعیت مناسبی برای قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری است که در هر شرایطی در مبارزه با بیماری‌ها جان خود را برای بهبود حال بیماران به خطر می‌اندازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار