خبرهای داغ:
مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش ۲ برابری کتابخانه‌های سیار در کشور گفت: در سال جاری با توجه به سیاست این نهاد در جهت توسعه عدالت فرهنگی، کتابخانه‌های سیار از ۳۳ مورد به ۵۱ کتابخانه سیار افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۵۵۵۴۷۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حامد عبدوس روز یکشنبه در آیین تقدیر از کتابداران در تالار مهتاب اهواز به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی افزود: تعداد فعال اعضای کتابخانه‌های عمومی از آغاز دولت جدید تقریبا از یک میلیون عضو به ۲ هزار و ۶۰۰ عضو افزایش پیدا کرده که این اتفاقات در گرو زحماتی است که کتابداران در جهت رونق بخشیدن به فضای کتابخوانی و جذب اعضا و منابع کتابخانه ای گام برداشته اند.

وی افزود: یکی دیگر از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در حوزه منابع، استفاده همه اقشار جامعه از فضای فرهنگی کتابخانه ها است.

عبدوس با اشاره به اینکه رصد کتاب‌های جدید در حوزه بازار نشر از وظایف اداره کل تامین منابع کتابخانه‌ها است افزود: کتابها پس از تهیه و کار کارشناسی برای کل کتابخانه‌های کشور ارسال می شوند ،ضمن این که کتاب‌هایی که قرار است افراد و یا موسسات آن ها را اهدا کنند نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در سال جاری با تفاهم نامه‌ای که با وزارت ارشاد منعقد شد حدود ۱۴۰ نشریه به کل کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می کنیم که بسته به درجه کتابخانه‌ها نشریاتی که ارسال می شود متفاوت است .

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تجهیز بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور با منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: بحث تولید کتاب بریل برای نابینایان نیز به صورت متمرکز در چند استان پیگیری شده تا از این لحاظ منابع کتابخانه تجهیز شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این که بخش زیادی از اعضای فعال کتابخانه‌ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند؛ سعی شده در حوزه خرید کتاب به این رده سنی توجه بیشتری شود.

عبدوس با اشاره به سامانه پیشنهاد کتاب بیان کرد: در این سامانه سعی شده است که دسترسی پیشنهاد کتاب به کتابداران داده شود و از این طریق کتاب‌های که در کتابخانه موجود نباشد با تشخیص کتابدار به سامانه پیشنهاد شود لذا از این جهت نیز اطلاع از ذائقه مخاطب شناسایی و به ما کمک می کند منابع پرتکرار در خرید متمرکز و تامین منابع مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان این که جذب منابع کتابخانه از ظرفیت مردمی اتفاق مبارکی است که در استان های کشور اتفاق افتاده است افزود: استان فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان در مسیر اهدای کتاب گام‌های خوبی برداشته اند که می طلبد با برنامه ریزی به شکل نظام مند در این حوزه نیز به جذب منابع کتابخانه کمک کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتابدارن، رییس انجمن‌ کتابخانه‌های، بانیان خیر برتر، پیشکسوتان و کتابخوان‌های برتر در شهرستان‌های مختلف استان با اهدای لوح به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار