خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو اختصاصی باخبرنگار بسیج خوزستان؛
سردار پاسدار زهرایی گفت: در ابتدای تاسیس بسیج سازندگی ۴۹ گروه جهادی فعال بودند، اما اکنون ۵۱ هزار گروه جهادی فعالیت دارند ‌‌که بخش عمده آن تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، عمرانی فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۲۰
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

سردار پاسدار سرتیپ دوم محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج خوزستان با اشاره به تاریخ راه اندازی بسیج سازندگی گفت: فلسفه وجودی راه اندازی بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی و نسل جدیدی از جهادگران است که در خدمت به مردم بی منت پای کارند و دغدغه دارند.

او با بیان اینکه قانون بسیج سازندگی پس از دستور رهبر انقلاب برای راه اندازی آن در مجلس تصویب و تبدیل به یک دستگاه اجرایی شد، افزود: اگر قرار باشد یک جوان به مردم خدمت کند، عرصه خدمت نیز باید برای او فراهم شد که این عرصه محرومیت زدایی است که بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی به عنوان همکار سایر دستگاه‌ها شد.

سردار زهرایی بیان کرد: محرومیت یک مقوله نسبی است که با فناوری و زمان رشد و پیشرفت می‌کند؛ زمانی حمام عمومی برای یک روستا رفع محرومیت بود، اما اکنون موضوعیت ندارد و سطح مطالبات وسیع تر شده و با گذر زمان مطالبات نیز متفاوت می‌شود.

او ادامه داد: فرمان محرومیت زدایی صحیح با اولویت همراهی مردم شعار ماست که در عمل نیز آن را پیاده می‌کنیم؛ همراه مردم یعنی مردم یک شهروندان حرکتی را شروع کرده یا خواسته ای دارند و ما همراهی شان می کنیم تا به نتیجه برسند.

سردار زهرایی اظهار داشت: محرومیت زدایی در روستا از نگاه مردم به چند عامل بستگی دارد؛ ابتدا آب نوشیدنی، آب کشاورزی، زیرساخت های بهداشتی و جاده دسترسی که عامل مهاجرت از روستا به شهر می‌شود.

او می‌گوید: بالای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که مقرر شده ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا طی برنامه ۳ ساله به آب شرب پایدار دسترسی یابند؛ ۷ هزار و ۱۳۸ روستا قرارداد شده که تاکنون ۳ هزار روستا دارای آب شرب پایدار شدند.

فعالیت ۵۱ هزار گروه جهادی در سراسر کشور

به گفته سردار زهرایی این موضوع به عنوان سند افتخار مطرح نمی‌شود بلکه خدمتی است که دیر هنگام انجام شده و سپاه در تلاش است تا به تمام روستاها آبرسانی انجام شود.

او در خصوص آبرسانی به خوزستان نیز یادآور شد: در یک بازه ۴ ساله مسئله آب در نقاط مختلف خوزستان برطرف می‌شود، ضمن آنکه تفاهم‌نامه‌ از آبخیز تا جالیز برای آب کشاورزی با استانداری امضا شد و پارسال و امسال ۱۰ میلیون متر مربع یعنی یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع آسفالت شده است.

سردار زهرایی معتقد است که اینها کار بزرگی نیستند، اما در مسیر درست قرار گرفتن هستند و پس از آنکه جهاد سازندگی در جهاد کشاورزی ادغام شد، مسئولیت آن بین تمام نهادها تقسیم شد و رهبر انقلاب با تأسیس بسیج‌سازندگی سعی در جبران آن و استفاده از ظرفیت جوانان داشتند.

سردار پاسدار زهرایی ادامه داد: در ابتدای تاسیس بسیج سازندگی ۴۹ گروه جهادی فعال بودند، اما اکنون ۵۱ هزار گروه جهادی فعالیت دارند ‌‌که بخش عمده آن تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، عمرانی فعالیت دارند.

این مقام نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این گروه‌ها را یک جامعه و موتور بسیج کننده دانست که قرار است محور تحول در هر منطقه جغرافیایی بشوند؛ نزدیک به یک میلیون نفر در گروه‌های جهادی فعالیت دارند که اکثرا جوان هستند و وظیفه آنها نیز این است که روحیه «جهادی مخلص و بی منت و کف میدان» را به سایرین منتقل نمایند.

تئوری اقتصاد مقاومتی بی بدیل و بی نظیر است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع نظریه و پشتوانه علمی دارد که در عمل اثبات شده و برای نظام اسلامی ما واجب و ضروری است، زیرا ۴۴ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد پیوسته مورد تهاجم و تحریم دشمن بودیم و در مقابل ظالم ایستادگی کردیم، از همین رو ما را بر نمی‌تابند و یکی از فشار جنگ و تحریم اقتصادی را به ما تحمیل کردند.

او ا این صحبت ها چنین نتیجه گرفت که تئوری اقتصاد مقاومتی برای کشور ضروری است و اصل آن نیز مقاوم کردم اقتصاد است؛ در صورتی که مردم وارد شوند، بسیج به بهترین شکل می تواند مردم را وارد کند که «ابر نهاد تسهیل گر» است.

سردار سرتیپ زهرایی می‌گوید سپاه قسمتی از اقتصاد که به مردم می رسد و «لنگ میزند» را «روغن کاری» میکند و با سیاست های اقتصادی به نفع مردم، شرایط را بهتر می‌کند؛ ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه کاملا مردمی با هدف اشتغالزایی راه اندازی شدند که فقط یکهزار میلیارد تومان پول نیکوکاران را بلاعوض در اختیار برخی افراد قرار دادند در حالی که ۴ هزار میلیارد تومان گردش پول است و ۵۷ هزار شغل ایجاد کردند.

او به این موضوع نیز اشاره کرد که برخی محصولات کشاورزی در برخی نقاط مزیت دار هستند و در روند تامین، تولید، صنایع تبدیلی، توزیع و تجارت آن حمایت می‌شوند تا تولیدات آنها به فروش برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار