خبرهای داغ:
مدیرکل هواشناسی خوزستان: تا اواخر وقت امشب با فعالیت سامانه بارشی همچنان رگبار و رعد وبرق، وزش تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۱۳
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارش‌ها طی فردا بصورت نقطه‌ای همراه با رعد وبرق در برخی از نقاط استان (بویژه مناطق جنوب شرقی، شرقی و ارتفاعات استان) ادامه دارد.

 او می‌گوید: از اواخر وقت امشب تا اواسط روز یکشنبه وقوع پدیده مه یا مه رقیق (بویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی) پیش بینی می‌شود.

به گفته او در شبانه روز گذشته بهبهان با ۲۹.۸ و دزپارت (دهدز) با ۱۰.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند، همچنین در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۲۲.۷ و حداقل به ۱۶.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی نسبت به وقوع پدیده مه یا مه رقیق و کاهش دید افقی از اواخر وقت امروز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ تا اواسط وقت یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ افزود: این شرایط در اغلب نقاط استان بویژه مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و جاده‌های مواصلاتی موجب کاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه و اختالل در مسافرت‌های هوایی صبحگاهی و شامگاهی می‌شود.

سبزه زاری همچنین از صدور هشدار سطح زرد نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز جمعه خبر داد و گفت: رگبار پراکنده و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در برخی از مناطق استان بویژه مناطق جنوب شرقی، شرقی، ارتفاعات و بعضا مرکز استان موجب احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روانآب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصوالت و ماشین آلات کشاورزی می‌شود. 

او نسبت به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصوالت کشاورزی به انبار‌های استاندارد توصیه کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار